Autor Wątek: Jak wymusić korzystanie z mapowania sposobów dostawy z Sello?  (Przeczytany 63 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1131
(na podstawie zgłoszenia)
Przydarzyła nam się sytuacja, że przygotowany został list przewozowy do innego przewoźnika niż było wybrane w zamówieniu Allegro..
Zdarzyło się to w jednym dniu i nie jesteśmy wstanie wskazać przyczyny.

Czy istnieje jakiś sposób aby to sprawdzić i się przed tym zabezpieczyć?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1131
Programy komputerowe dla tych samych parametrów wejściowych działają zawsze tak samo - według wyznaczonego algorytmu.
Jeżeli coś się przytrafiło raz czy dwa, a w pozostałych przypadkach program działa poprawnie, to na 99% nie będzie to wina programu., tylko musiały zaistnieć jakieś warunki szczególne.

Jeżeli program nie był aktualizowany i nie była zmieniana jego konfiguracja, to powinien zachować się tak samo jeżeli powtórzymy tą samą operację.

W przypadku wybrania innego przewoźnika najlepiej byłoby jeszcze raz spróbować przygotować list przewozowy - najlepiej w trybie "z edycją", aby tyko pokazane było okno listu, ale nie była generowana etykieta.
Samo wyświetlenie okna edycji listu pokaże już jaki przewoźnik został wybrany przez ProstąPaczkę.
Po sprawdzeniu możemy anulować przygotowanie listu - etykieta nie będzie awizowana w systemie kuriera , czyli nie zmieni się stan faktyczny obsłużonego już zamówienia.

Jeżeli okaże się, że program przy ponownej próbie przygotowania listu wybierze już "poprawnego" przewoźnika, to oznaczałoby że:
- użytkownik podczas przygotowania listu wybrał opcję eksportu do konkretnego przewoźnika
- w paczce Sello mógł być wybrany  sposób dostawy, który spowodował wybranie innego przewoźnika przez ProstąPaczkę.

Nie ma możliwości sprawdzenia co dokładnie się wydarzyło. ProstaPaczka nie przechowuje informacji o sposobie uruchomienia przygotowania listu. W samym Sello nie ma też przechowywanej historii zmian sposobów dostawy.

Jeżeli natomiast ProstaPaczka wybierze  znowu  innego przewoźnika niż wynikającego ze sposobu dostawy wybranego w paczce Sello, to należałoby sprawdzić ustawienia mapowania, aby wykluczyć taką sytuację.

Aby zabezpieczyć się przed omyłkowym wybraniem innego kuriera niż w zamówieniu można wyłączyć wyświetlanie tych pozycji w menu kontekstowym i na liście rozwijanej w sekcji TRYB PRACY.
Opis wyłączenia dostępny jest w wątku:
https://forum.prostapaczka.pl/ogolne/jak-zabezpieczyc-sie-przed-przypadkowym-nadaniem-do-innego-kuriera/