Autor Wątek: JJak obsługiwać zamówienia z Allegro gdzie płatność nie została zakończona?  (Przeczytany 7910 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
(Na podstawie zgłoszenia)
Pobieram zamówienia z serwisu Allegro.pl w module ALLEGRO.
Nie wszyscy kupujący wykonują płatność od razu.
W takich przypadkach w programie nie widać danych do wysyłki i nie można przygotować listu przewozowego.

Jak już klient zapłaci i widzę to w Allegro oraz w mailu z Allegro, to w programie dalej nie mogę przygotować wysyłki.
Jak mam sobie z tym radzić?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
W kolumnie Status jest wyświetlany status zamówienia w serwisie Allegro.
Nie zalecamy realizacji zamówień które mają tam inną wartość niż GotoweDoRealizacji.

Aby zapanować na zamówieniami bez płatności proponujemy:
1. Pogrupować zamówienia po kolumnie "Status" według instrukcji: https://instrukcja.prostapaczka.pl/ZarzadzanieZestawieniami.html
W jednej grupie będą wtedy zamówienia do obróbki a w innej zamówienia jeszcze nie potwierdzone.
ukończone.

2. Zamówienia które nie zostały dokończone przez kupującego trzeba co jakiś czas odświeżyć aby sprawdzić czy dokonana została już płatność albo czy klient zdecydował się na wysyłkę za pobraniem.
Można w tym celu dla każdego zamówienia użyć opcji odświeżenia z menu kontekstowego: https://instrukcja.prostapaczka.pl/Allegro-menu-kontekstowe.html

Po odświeżeniu zamówienie będzie pobrane ponownie po naciśnięciu przycisku ODŚWIEŻ na panelu głównym razem z nowymi zamówieniami.
Te zamówienia które zostały zakończone wpadną do grupy zakończonych a oczekujące do innych grup.