Sortowanie na zestawieniu w zakładce przewoźnika nie wiąże się z kolejnością wydruku etykiet.
Przy wydruku liczy się kolejność w której etykiety były zapisane do bazy programu. Jeżeli listy były tworzone w kolejności to ta sama kolejność powinna być zachowana przy wydruku.
Można to sprawdzić sortując zestawienie po ID listu (z bazy programu).
W przypadku wydruku zbiorczego do serwera InPost ShipX przekazywany jest pakiet 100 identyfikatorów na raz. Sam plik PDF jest przygotowywany przez serwer InPostu i to oni faktycznie decydują o kolejności.
Jeżeli problem pojawił się nagle, a nic w procesie nie było zmieniane, to mogłoby to świadczyć o zmianach po stronie systemu InPostu.
Na forum Sello też pojawił się wpis, gdzie jeden z użytkowników ma podobny problem.
Jedynym pewnym sposobem weryfikacji byłoby włączenie logowania komunikatów i sprawdzenie kolejności w jakiej wysyła program i porównać ją z kolejnością etykiet zwróconych przez InPost.
Z tym że nie pamiętam, aby w dokumentacji InPostu była jakaś gwarancja, że etykiety będą umieszczone w jakiejś konkretnej kolejności.