Autor Wątek: Błąd przy wydruku manifestu  (Przeczytany 7070 razy)

Tech-Soft

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
Po aktualizacji do najnowszej wersji mam problem z wydrukiem manifestu inpost.
Wyskakuje błąd jak w załączniku
Jeśli odhaczę przesyłki, które są podane w komunikacie, wówczas pojawia się komunikat z innymi przesyłkami.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
Nie jest to związane z aktualizacją.
Taki komunikat pokazuje się jak serwer InPost odrzuci żądanie przygotowania manifestu.
Zwykle jest to spowodowane tym, że przesyłki uzyskały już status logistyczny w systemie InPostu.

Z naszej stronie nie da się nic z tym zrobić, bo manifest musi być wygenerowany przez serwer InPostu.

kidl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 95
Czyli w praktyce, trzeba przygotować manifest zanim kurier InPostu zeskanuje i zatwierdzi odbiór paczki :P
Kilka miesięcy temu nie było z tym problemu. Kurier do nas podjeżdża i zabiera paczki z wyznaczonego miejsca często nie zgłaszając się wcześniej na magazyn. Skanuje paczki, zatwierdza odbiór i dopiero wchodzi się zameldować. Wtedy już da się zrobić manifestu.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
Tak, dokładnie - manifest musi/powinien być sporządzony przed przyjazdem kuriera.
Taką blokadę inPost ma już od bardzo dawna.
Może przez te kilka miesięcy kurierzy zaczęli skanować paczki terminalami, co powoduje natychmiastowe przekazanie statusu do systemu kuriera.

kaczor

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
A my przestaliśmy drukować manifest. Kurier podjeżdża, skanuje paczki i statusy się uzupełniają w systemie.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
A co się stanie, jak zginie jakaś paczka?
Nie będzie przez kuriera zeskanowana (statusów  nie będzie), ale zostanie zabrana?

Teoretycznie lepiej mieć podpisany dokument przekazujący odpowiedzialność na kuriera.
Teoretycznie, bo w większości przypadków pewnie nikt nie porównuje zawartości manifestu ze stanem faktycznym :)

kidl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 95
Przygotowany manifest daje możliwość złożenia reklamacji przy zagubionej paczce. Jesli zdarzy się sytuacja, że przesyłka była przygotowana i jesteśmy pewni, że kurier ją zabrał, ale nie ma statusu nadania (nie została zeskanowana przy odbiorze), wtedy bez dokumentu wydania, nie ma nawet o czym rozmawiać. Brak skanu odbioru paczki + brak podpisanego dokumentu odbioru przesyłki przez kuriera = dla firmy kurierskiej nienadana paczka.

Jeśli kurier podpisze dokument, ale nie zeskanuje, to już jest podstawa do reklamacji i najwyżej kurierowi dostanie się po tyłku za zgubioną przesyłkę. Z czasem prowadzi to do skrupulatnego skanowania odbiorów. Kurier zanim podpisze dokument sprawdza, czy zgadza mu się ilość zeskanowanych paczek z ilością na dokumencie. Taka dodatkowa weryfikacja, kosztem pracy kuriera.

Niestety przez 10 lat naszej działalności, nigdy nie widziałem, żeby kurier sprawdzał dane paczki, tzn jeśli na manifeście są dane z nr LP, to nigdy nie sprawdzają, czy takie same LP oni przyjęli. W sumie, to nie dziwię się, odbierając 200 paczek dziennie, musiałby siedzieć 30 min nad sprawdzaniem.

W mojej ocenie i mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdziemy, super rozwiązaniem byłoby skanowanie w firmie paczek wydawanych i na podstawie takiego skanowania sporządzanie manifestu. Niestety dochodzą koszty, bo przy kilkuset paczkach dziennie, tj sporo pracy dla jednej osoby, żeby przerzucić paczki i je skanować. Gdyby zagięcia zdarzały się często, na pewno warto byłoby nad tym pomyśleć. Po cichu liczę na to, że kiedyś PP2 będzie miała taką funkcję. Pozwoli to na dokładne śledzenie losów przesyłek jeszcze w firmie.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
Niestety przez 10 lat naszej działalności, nigdy nie widziałem, żeby kurier sprawdzał dane paczki, tzn jeśli na manifeście są dane z nr LP, to nigdy nie sprawdzają, czy takie same LP oni przyjęli. W sumie, to nie dziwię się, odbierając 200 paczek dziennie, musiałby siedzieć 30 min nad sprawdzaniem.

Proces weryfikacji postępuje. Pamiętam jeszcze czasy, gdy kurierzy jeździli bez terminali. Teraz na terminalach mają obsługę podjęć, które muszą rozliczyć skanując przesyłki oraz doręczeń.
W mojej opinii skończy się to tym, że kurier będzie skanował wszystkie paczki przy podjęciu u każdego klienta.
Na pewno znajdą się tacy kurierzy, którzy zaufają na tyle klientowi, że zabiorą wszystkie paczki bez skanowania - ale to już będzie ich ryzyko.

Manifesty pochodzą z systemów kuriera, więc jak technicznie mogliby zeskanować numer takiego manifestu, zeskanować same paczki i terminal mógłby znaleźć rozbieżności.


W mojej ocenie i mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdziemy, super rozwiązaniem byłoby skanowanie w firmie paczek wydawanych i na podstawie takiego skanowania sporządzanie manifestu. Niestety dochodzą koszty, bo przy kilkuset paczkach dziennie, tj sporo pracy dla jednej osoby, żeby przerzucić paczki i je skanować. Gdyby zagięcia zdarzały się często, na pewno warto byłoby nad tym pomyśleć. Po cichu liczę na to, że kiedyś PP2 będzie miała taką funkcję. Pozwoli to na dokładne śledzenie losów przesyłek jeszcze w firmie.

Rzeczywiście byłoby trochę z tym pracy. To czy sie opłaca takie działanie to kwestia średniej wartości paczek i ilości zaginięć.
Teoretycznie połowa planu już jest. W zakładce HISTORIA można skanować listy i nadawać im statusy wewnętrzne.
Brakuje do tego "tylko" odpowiedniego filtra w zakładkach dla przewoźnika.