Autor Wątek: DHL 24 - błędy na formularzu  (Przeczytany 6472 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
W tym wątku będziemy przedstawiać podpowiedzi do komunikatów zwracanych przez API kuriera DHL widocznych w oknie edycji listu przewozowego.


Nieprawidlowe dane autoryzacyjne
Dane podane w ustawieniach konta dostępowego nie są poprawne. Należy upewnić się że zostały wpisane bez zbędnych znaków specjalnych. Jeżeli są wpisane bez błędu to należy upewnić się ze wsparciem firmy DHL, ze dane dotyczą dostępu do API a nie np. aplikacji.

Wybrana forma płatności i płatnik wymagają podania numeru konta klienta (SAP)
Taki komunikat może być zwracany gdy w ustawieniach konta dostępowego (zakładka DHL - zębatka -> KONTA) nie podano numeru klienta. Numer klienta (SAP) powinien być podany przez firmę DHL razem z danymi autoryzacyjnymi.

Brak kraju o podanym kodzie
Serwer DHL nie rozpoznał kodu kraju odbiorcy, należy upewnić się czy jest wpisany poprawny kod kraju i ponowić przygotowanie listu.

Wartość w polu quantity jest za mała (minimum stanowi 1)
W sekcji paczek dla jednej z pozycji podano nieprawidłową liczbę opakowań. Należy poprawić tą liczbę i zatwierdzić zmiany.

Pole Nazwa nie może być puste
Wymagane jest podanie nazwy odbiorcy przesyłki. Należy uzupełnić nazwę i zatwierdzić zmiany.

Pole Ulica nie może być puste
Wymagane jest podanie nazwy ulicy odbiorcy. Należy uzupełnić to pole i zatwierdzić zmiany.

Pole Miejscowość nie może być puste
Wymagane jest podanie nazwy miejscowości odbiorcy. Trzeba uzupełnić to pole i zatwierdzić zmiany.

Nie można utworzyć przesyłek z wsteczną datą
Data odbioru przesyłki jest z przeszłości. Należy ustawić datę dzisiejszą lub inną datę przyszłą i zatwierdzić zmiany.

Parametr content nie może być pusty
Pole opisu zawartości nie zostało uzupełnione. Należy dodać opis zawartości i zatwierdzić zmiany.

Połączenie podstawowe zostało zakończone: Połączenie, które miało być aktywne, zostało przerwane przez serwer.
Połączenie podstawowe zostało zakończone: Połączenie, które miało być aktywne, zostało przerwane przez serwer.

Połączenie z serwerem DHL zostało przerwane (np. przez jakiś problem na linii, błąd serwera, zanik internetu etc.). Należy sprawdzić połączenie z internetem i spróbować ponownie przygotować list przewozowy.

203: Brak parametru w strukturze adresowej odbiorcy - preaviso:phoneNumber lub parametr pusty
Dla przesyłek adresowanych do Parcelshop, obowiązkowe jest zaznaczenie usługi preawizacja, ze względu na przesyłanie tą drogą danych autoryzacyjnych umożliwiających odbiór przesyłki.

Usługa niedostępna dla danego kraju.
Taki komunikat może być zwracany przez serwer DHL w przypadku gdy wybrana została usługa przewozowa, która nie jest dostępna w kraju odbiorcy przesyłki.
Dla przesyłek krajowych (do Polski) najczęściej używana jest usługa "Krajowa", a dla przesyłek międzynarodowych: "Connect" lub "International".
Usługę można zmienić w oknie edycji listu DHL (lista rozwijana).

Błąd pobierania produktu 131
Został użyty produkt międzynarodowy dla przesyłki krajowej. Na przykład kod kraju odbiorcy jest PL, a usługa International. Dla kodu PL dostępne są usługi "Krajowa", ewentualnie "Domestic09" i "Domestic12". Dla odbiorców z kodem kraju innym, niż PL stosujemy usługi "Connect" lub "International".
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2022, 08:26:19 am wysłana przez Tomek »

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Uzupełniono opis komunikatu dla błędu:
203: Brak parametru w strukturze adresowej odbiorcy - preaviso:phoneNumber lub parametr pusty

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
Dodano podpowiedź dla komunikatu
Cytuj
Błędy walidacji przesyłki: Usługa niedostępna dla danego kraju.

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Dodano podpowiedź dla błędu:
Serwer przewoźnika odrzucił utworzenie listu przewozowego z powodu błędów:
Błąd pobierania produktu
131