Panie Piotrze, podepnę się pod temat. Podejrzewam, że osobie zgłaszającej pytanie chodziło konkretnie o anulowanie przesyłki w ramach SMART. W ramach własnej umowy, nie ma problemu, bo tu faktycznie tak mamy, że płacimy tylko za nadane LP.
W przypadku Paczkomatów w ramach SMART, wg nowego systemu rozliczenia, jeśli Allegro do transakcji przypisze 1 LP, to sprzedawca może tylko 1 LP zrobić na koszt Allegro. Gdyby zdarzyła się sytuacja, że powstał błąd i trzeba zrobić LP na nowo, wtedy wygenerowanie drugiego listu powoduje naliczenie opłaty przez Allegro. Wg informacji od Allegro, trzeba wejść do managera In Post i ręcznie usunąć list błędny i dopiero zrobić drugi. W takiej sytuacji po usunięciu paczki zostanie zwolniona 1 szt. darmowego nadania.
Przesyłki obsługują ludzie, więc może się zdarzyć że popełnią jakikolwiek błąd i trzeba będzie LP usunąć. Logowanie się do panelu In Post i usuwanie ręcznie, raczej nie wchodzi w grę przy dużej liczbie zamówień.
Może coś Pan wyczaruje, żeby obejść "...oni narzucają reguły funkcjonowania." ?
Mógłby Pan wyjaśnić w jaki sposób usunąć nadaną etykietę z managera przesyłek In post?
My mamy ogólny problem z gabarytem.
Na przykład jeśli mam paczkę allegro smart i przez pomyłkę nadam paczkę na gabaryt B, a musi być wysłana na gabaryt C. To jeśli wydrukuję nową etykietę na te same dane, tyle, że na gabaryt C to wtedy zostanie naliczona opłata, mimo, że jest to allegro smart.
Dzieje się tak, bo na tą paczkę zarezerwowana jest tylko jedna etykieta i jeśli się człowiek pomyli to albo musi wysłać ze złym gabarytem i zostanie mu naliczona dodatkowa opłata za zły gabaryt albo nadaje nową etykietę z poprawnym gabarytem ale zostanie naliczona opłata za wydrukowanie dwóch etykiet do jednej przesyłki smart (chociaż wykorzystuje się tylko jedną etykietę).
Stąd moje pytanie, jeśli nadam błędny gabaryt to czy mogę w jakiś sposób naprawić swój błąd, usunąć etykietę z systemu In post lub coś podobnego aby nie została naliczona żadna dodatkowa opłata?
Wiem, że można usunąć paczkę z managera paczek In post, ale tylko do momentu kliknięcia "Opłać". Jak już się opłaci przesyłkę to już nie można jej usunąć.
Przeprasza, zrobiłem błąd. napisałem o usuwaniu LP, jednak faktycznie jest to możliwe prze jej opłaceniem. Wszystkie listy tworzone przez API mają już potwierdzoną płatność i nie da się ich usunąć również ręcznie. Zweryfikowałem to przed chwilą u siebie.
Może nie będzie też dramatu z błędnie wystawionymi LP. Swoim pakowaczom zwróciłem uwagę, że nie mogą już sb tworzyć paczek ile chcą i poprawiać co chwilę wystawiając nowych. To było w drugiej połowie października. Ostatni nienadany LP mam z dniem 22 października, od tego dnia wszystkie utworzone wyszły od nas.
Wg informacji ze strony Allegro, na dziś jeśli wystawi się zły gabaryt o +/- 1, to nie ma dopłat. Tzn, mając paczkę na SMARTa, nadajemy jej gabaryt C, a InPost weryfikuje na B, to będzie bez dopłaty. Gdyby zweryfikował na gabaryt A, wtedy jest opłata 3,90 zł. Po pierwsze lepiej nadać paczkę ze złym gabarytem, bo wtedy ewentualnie dostaniemy dopłatę 3,90, zamiast robić nową LP z pełnym kosztem za przesyłkę. Po drugie najbezpieczniej dla usługi Allegro Paczkomaty robić przesyłki w gabarycie B, dla niego zmiana na A lub na C zawsze będzie się mieściła w obrębie +/- 1 gabaryt, czyli bez dopłat
Ewentualnie błędnie zrobiona paczka np na zły adres nie powinna występować, bo mówimy o synchronizowaniu danych pomiędzy punktem początkowym czyli Allegro i punktem końcowym czyli InPost (choćby przez programy pośredniczące).
Nie można zgadzać się na ewentualny telefon klienta z prośbą o zmianę paczkomatu, szczególnie po wygenerowaniu LP.