Autor Wątek: InPost ShipX - anulowanie etykiety  (Przeczytany 7499 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
(przeniesione ze zgłoszenia e-mail)
Witam takie pytanie odnośnie anulowania paczek inpost shipX w PP2. Gdy próbujemy to zrobić zaraz po wygenerowaniu listu dostajemy komunikat "Nie udało się anulować przesyłki Przesyłka posiada niedozwolony status Anulować można wyłącznie przesyłki posiadające status created lub offers_prepared"
Pisaliśmy do inpost-u  w tej sprawie i odpowiedz jaką dostaliśmy to
"nie można anulować paczki z poziomu Api gdy przejdzie w status "confirmed".

Czy istnieje zatem możliwość anulowania takich przesyłek?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Wydaje mi się że jest różnica w rozumieniu "Anulowania"
InPost stwierdził że technicznie nie da się anulować/usunąc etykiety po jej wygenerowaniu za pomocą API.
Jak jest już to potwierdzone praktycznie i przez InPost to nie ma o czym dyskutować :)
To jest ich interfejs i to oni narzucają reguły funkcjonowania. My nie możemy tego "przeskoczyć" :(

Panu raczej chodzi o anulowanie w sensie nie ponoszenia kosztów za tą etykietę?
To już są zasady określane w kontrakcie/umowie między Państwem a InPostem. Najlepiej byłoby zgłosić się z tym pytaniem do przedstawiciela handlowego lub bok InPostu.
Nie znamy ich formalnych wymogów co do anulowania / zwrotu kosztów za etykietę.

Zwykle u kurierów jest tak, że jak nie wystąpią żadne skany logistyczne, to nie naliczają żadnych kosztów.
W przypadku InPsstu może być inaczej jak jest pre-paid.

PS. W PP2 można zawsze usunąć ją z HISTORII - nie będzie widoczna w PP2 ale będzie dalej w systemie InPost.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Panie Piotrze, podepnę się pod temat. Podejrzewam, że osobie zgłaszającej pytanie chodziło konkretnie o anulowanie przesyłki w ramach SMART. W ramach własnej umowy, nie ma problemu, bo tu faktycznie tak mamy, że płacimy tylko za nadane LP.
W przypadku Paczkomatów w ramach SMART, wg nowego systemu rozliczenia, jesli Allegro do transakcji przypisze 1 LP, to sprzedawca może tylko 1 LP zrobić na koszt Allegro. Gdyby zdarzyła się sytuacja, że powstał błąd i trzeba zrobić LP na nowo, wtedy wygenerowanie drugiego listu powoduje naliczenie opłaty przez Allegro. Wg informacji od Allegro, trzeba wejść do managera InPost i ręcznie usunąć list błędny i dopiero zrobić drugi. W takiej sytuacji po usunięciu paczki zostanie zwolniona 1 szt. darmowego nadania.

Przesyłki obsługują ludzie, więc może się zdarzyć że popełnią jakikolwiek błąd i trzeba będzie LP usunąć. Logowanie się do panelu InPost i usuwanie ręcznie, raczej nie wchodzi w grę przy dużej liczbie zamówień.

Może coś Pan wyczaruje, żeby obejść "...oni narzucają reguły funkcjonowania." ? :)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Ok, dziękuje za wyjaśnienie.
Zgłoszę się z tym zapytaniem do InPostu, może planują jakąś zmianę w API pozwalającą na usuwanie wydrukowanych etykiet.

Rafal_Gdynia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Panie Piotrze, podepnę się pod temat. Podejrzewam, że osobie zgłaszającej pytanie chodziło konkretnie o anulowanie przesyłki w ramach SMART. W ramach własnej umowy, nie ma problemu, bo tu faktycznie tak mamy, że płacimy tylko za nadane LP.
W przypadku Paczkomatów w ramach SMART, wg nowego systemu rozliczenia, jeśli Allegro do transakcji przypisze 1 LP, to sprzedawca może tylko 1 LP zrobić na koszt Allegro. Gdyby zdarzyła się sytuacja, że powstał błąd i trzeba zrobić LP na nowo, wtedy wygenerowanie drugiego listu powoduje naliczenie opłaty przez Allegro. Wg informacji od Allegro, trzeba wejść do managera In Post i ręcznie usunąć list błędny i dopiero zrobić drugi. W takiej sytuacji po usunięciu paczki zostanie zwolniona 1 szt. darmowego nadania.

Przesyłki obsługują ludzie, więc może się zdarzyć że popełnią jakikolwiek błąd i trzeba będzie LP usunąć. Logowanie się do panelu In Post i usuwanie ręcznie, raczej nie wchodzi w grę przy dużej liczbie zamówień.

Może coś Pan wyczaruje, żeby obejść "...oni narzucają reguły funkcjonowania." ? :)

Mógłby Pan wyjaśnić w jaki sposób usunąć nadaną etykietę z managera przesyłek In post?
My mamy ogólny problem z gabarytem.
Na przykład jeśli mam paczkę allegro smart i przez pomyłkę nadam paczkę na gabaryt B, a  musi być wysłana na gabaryt C. To jeśli wydrukuję nową etykietę na te same dane, tyle, że na gabaryt C to wtedy zostanie naliczona opłata, mimo, że jest to allegro smart.
Dzieje się tak, bo na tą paczkę zarezerwowana jest tylko jedna etykieta i jeśli się człowiek pomyli to albo musi wysłać ze złym gabarytem i zostanie mu naliczona dodatkowa opłata za zły gabaryt albo nadaje nową etykietę z poprawnym gabarytem ale zostanie naliczona opłata za wydrukowanie dwóch etykiet do jednej przesyłki smart (chociaż wykorzystuje się tylko jedną etykietę).
Stąd moje pytanie, jeśli nadam błędny gabaryt to czy mogę w jakiś sposób naprawić swój błąd, usunąć etykietę z systemu In post lub coś podobnego aby nie została naliczona żadna dodatkowa opłata?
Wiem, że można usunąć paczkę z managera paczek In post, ale tylko do momentu kliknięcia "Opłać". Jak już się opłaci przesyłkę to już nie można jej usunąć.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Wiem, że można usunąć paczkę z managera paczek In post, ale tylko do momentu kliknięcia "Opłać". Jak już się opłaci przesyłkę to już nie można jej usunąć.

I to jest prawda. Etykieta po opłaceniu nie może być usunięta.
Listy tworzone przez api InPost ShipX także nie mogą być usunięte (ani SMARTpwe. ani zwykłe ani kurierskie). List utworzony w api InPost ShipX automatycznie zmienia status na 'confirmet' (ekwiwalent opłacenia).

Tak więc problem będzie dotyczyć wszystkich klientów.

Zbliżają się święta, więc za chwilę zmiany w systemach przewoźników zostaną zatrzymane, więc taka sytuacja może się utrzymać do końca roku.

Może w takich przypadkach warto byłoby się przełączyć na generowanie listu per paczka (jak już ma się towar w rękach i znany jest jej gabaryt).
można włączyć "wyskakujące okienko" z pytaniem o gabaryt i operator pakujący będzie mógł użyć skanera aby uzupełnić gabaryt. Jak operator używa modułu weryfikacji kompletności to nawet skaner ma już pewnie w ręku :)

Alternatywą może być pobieranie gabarytu z Sello (np. z notatki zapisanej do aukcji), ale nie rozwiąże to problemu przy zamówieniach wielo przedmiotowych.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Panie Piotrze, podepnę się pod temat. Podejrzewam, że osobie zgłaszającej pytanie chodziło konkretnie o anulowanie przesyłki w ramach SMART. W ramach własnej umowy, nie ma problemu, bo tu faktycznie tak mamy, że płacimy tylko za nadane LP.
W przypadku Paczkomatów w ramach SMART, wg nowego systemu rozliczenia, jeśli Allegro do transakcji przypisze 1 LP, to sprzedawca może tylko 1 LP zrobić na koszt Allegro. Gdyby zdarzyła się sytuacja, że powstał błąd i trzeba zrobić LP na nowo, wtedy wygenerowanie drugiego listu powoduje naliczenie opłaty przez Allegro. Wg informacji od Allegro, trzeba wejść do managera In Post i ręcznie usunąć list błędny i dopiero zrobić drugi. W takiej sytuacji po usunięciu paczki zostanie zwolniona 1 szt. darmowego nadania.

Przesyłki obsługują ludzie, więc może się zdarzyć że popełnią jakikolwiek błąd i trzeba będzie LP usunąć. Logowanie się do panelu In Post i usuwanie ręcznie, raczej nie wchodzi w grę przy dużej liczbie zamówień.

Może coś Pan wyczaruje, żeby obejść "...oni narzucają reguły funkcjonowania." ? :)

Mógłby Pan wyjaśnić w jaki sposób usunąć nadaną etykietę z managera przesyłek In post?
My mamy ogólny problem z gabarytem.
Na przykład jeśli mam paczkę allegro smart i przez pomyłkę nadam paczkę na gabaryt B, a  musi być wysłana na gabaryt C. To jeśli wydrukuję nową etykietę na te same dane, tyle, że na gabaryt C to wtedy zostanie naliczona opłata, mimo, że jest to allegro smart.
Dzieje się tak, bo na tą paczkę zarezerwowana jest tylko jedna etykieta i jeśli się człowiek pomyli to albo musi wysłać ze złym gabarytem i zostanie mu naliczona dodatkowa opłata za zły gabaryt albo nadaje nową etykietę z poprawnym gabarytem ale zostanie naliczona opłata za wydrukowanie dwóch etykiet do jednej przesyłki smart (chociaż wykorzystuje się tylko jedną etykietę).
Stąd moje pytanie, jeśli nadam błędny gabaryt to czy mogę w jakiś sposób naprawić swój błąd, usunąć etykietę z systemu In post lub coś podobnego aby nie została naliczona żadna dodatkowa opłata?
Wiem, że można usunąć paczkę z managera paczek In post, ale tylko do momentu kliknięcia "Opłać". Jak już się opłaci przesyłkę to już nie można jej usunąć.


Przeprasza, zrobiłem błąd. napisałem o usuwaniu LP, jednak faktycznie jest to możliwe prze jej opłaceniem. Wszystkie listy tworzone przez API mają już potwierdzoną płatność i nie da się ich usunąć również ręcznie. Zweryfikowałem to przed chwilą u siebie.

Może nie będzie też dramatu z błędnie wystawionymi LP. Swoim pakowaczom zwróciłem uwagę, że nie mogą już sb tworzyć paczek ile chcą i poprawiać co chwilę wystawiając nowych. To było w drugiej połowie października. Ostatni nienadany LP mam z dniem 22 października, od tego dnia wszystkie utworzone wyszły od nas.

Wg informacji ze strony Allegro, na dziś jeśli wystawi się zły gabaryt o +/- 1, to nie ma dopłat. Tzn, mając paczkę na SMARTa, nadajemy jej gabaryt C, a InPost weryfikuje na B, to będzie bez dopłaty. Gdyby zweryfikował na gabaryt A, wtedy jest opłata 3,90 zł. Po pierwsze lepiej nadać paczkę ze złym gabarytem, bo wtedy ewentualnie dostaniemy dopłatę 3,90, zamiast robić nową LP z pełnym kosztem za przesyłkę. Po drugie najbezpieczniej dla usługi Allegro Paczkomaty robić przesyłki w gabarycie B, dla niego zmiana na A lub na C zawsze będzie się mieściła w obrębie +/- 1 gabaryt, czyli bez dopłat :)

Ewentualnie błędnie zrobiona paczka np na zły adres nie powinna występować, bo mówimy o synchronizowaniu danych pomiędzy punktem początkowym czyli Allegro i punktem końcowym czyli InPost (choćby przez programy pośredniczące).

Nie można zgadzać się na ewentualny telefon klienta z prośbą o zmianę paczkomatu, szczególnie po wygenerowaniu LP.