Komunikaty na formularzu edycji listu przewozowego pochodzą z serwera InPostu. To Api InPostu odrzuca próbę przygotowania listu.
Niestety komunikaty nie są do końca zrozumiałe, dlatego też poniżej będziemy starali się dorzucać podpowiedzi.
Token is missing or invalid. (status: 401 - token_invalid)
API InPostu odrzuciło próbę połączenia ze względu na nieprawidłowy lub brak tokenu autoryzacyjnego.
Dane dostępowe (id organizacji i token) przesyła wsparcie firmy InPost.
Należy upewnić się, że w ustawieniach konta dostępowego (PP2 - INPOST SHIPX - zębatka - KONTA) został podany prawidłowy token do API ShipX.
There are some validation errors. Check details object for more info.
(status: 400 - validation_failed)To jest ogólna wiadomość, że są jakieś błędy w przesyłce, które trzeba poprawić aby InPost przygotował etykietę.
422 company_data_missing company_data_missingJeżeli wyświetlany jest taki komunikat, to należy przesłać go do wsparcia firmy InPost w celu weryfikacji konta ShipX. Komunikat ten nie jest związany z walidacją danych na liście przewozowym.
sender - phone - requiredNumer telefonu nadawcy jest wymagany. Należy uzupełnić go w oknie edycji listu lub ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - phone - invalidTelefon nadawcy jest nieprawidłowy. Należy go poprawić w oknie edycji listu lub ustawieniach konta dostępowego InPost.
sender - company_name - requiredBrak podanej nazwy firmy nadawcy. Należy ją podać w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - first_name - requiredBrak podanego imienia nadawcy. Należy wpisać imię w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - last_name - requiredBrak podanego nazwiska nadawcy. Należy wpisać nazwisko w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - email - requiredNie został podany adres e-mail nadawcy. Należy uzupełnić to pole w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - address - street - requiredBrak podanej nazwy ulicy nadawcy przesyłki. Należy uzupełnić to pole w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego Inpost ShipX.
sender - address - building_number - requiredBrak podanego numeru domu nadawcy przesyłki. Należy uzupełnić pole w oknie edycji listu przewozowego lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - address - city - requiredBrak podanego miasta nadawcy przesyłki. Należy uzupełnić miasto w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - address - post_code - requiredBrak podanego kodu pocztowego nadawcy przesyłki. Należy wpisać kod pocztowy w oknie edycji listu przewozowego lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
sender - address - post_code - invalidPodano nieprawidłowy kod pocztowy nadawcy przesyłki. Należy podać poprawny kod w oknie edycji listu lub poprawić go w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
Jeżeli kod jest poprawny to komunikat trzeba przesłać do opiekuna ze strony InPostu aby zweryfikowali jego poprawność w swojej bazie.
sender - address - country_code - too_shortPodano za krótki kod kraju nadawcy. Należy go poprawić w oknie edycji listu lub w ustawieniach konta dostępowego InPost ShipX.
Poprawny kod kraju musi być zgodny z ISO2, np.: PL, DE, itd.
receiver - email - invalidKomunikat wprost oznacza nieprawidłowy adres e-mail odbiorcy.
Komunikat może się pojawiać gdy:
- adres e-mail jest nieprawidłowy (ma np. złą składnię)
- adres e-mail dla przesyłki allegro inpost jest niewłaściwy (bez plusa), lub w zamówieniu allegro z którego pochodzi ten adres e-mail jest wybrany inny sposób dostawy niż tworzony list. Jeżeli na zamówieniu jest wybrana dostawa Allegro InPost i jest ona zgodna ze rodzajem listu tworzonego w PP2 to należy wysłać do wsparcia InPostu komunikat wraz ze zrzutem ekranu zamówienia w portalu Allegro w celu wyjaśnienia sytuacji.
receiver - company_name - required
receiver - first_name - required
receiver - last_name - requiredBrakuje podanej nazwy odbiorcy (nazwy firmy lub nazwiska.
Należy sprawdzić czy w dokumencie źródłowym (z którego jest robiony list uzupełnine są dane odbiorcy)
receiver - phone - invalidPodano nieprawidłowy numer telefonu
receiver - address - country_code - too_shortKod kraju odbiorcy jest zbyt krótki. Kod powinien być podawany w standardzie ISO2. Kod dla Polski to "PL"
receiver - address - country_code - invalidKod kraju odbiorcy jest nieprawidłowy. Należy podawać kody kraju w standardzie ISO2 (np. dla Polski - PL)
custom_attributes - target_point - does_not_existPaczkomat docelowy wprowadzony w liscie nie istnieje. Trzeba wpisać prawidłowy symbol paczkomatu.
custom_attributes - target_point - incorrect_namePodano nieprawidłowy symbol paczkomatu. Należy sprawdzić na formularzu co jest nie tak z symbolem. Ewentualnie sprawdzić czy paczkomat jest prawidłowo odczytywany (w ustawieniach przetwarzania).
custom_attributes - dropoff_point - requiredWymagane jest podanie symbolu paczkomatu nadawczego. Komunikat pokazuje się przy włączonym sposobie dostawy z nadaniem w paczkomacie.
Jeżeli przesyłka nie będzie nadawana w paczkomacie to należy przestawić sposób nadania na formularzu listu, albo zmienić w ustawieniach przetwarzania.
parcels - too_manyKomunikat: za dużo podpaczek. Trzeba sprawdzić na formularzu listu ile jest zdefiniowanych podpaczek i czy w danej usłudze można przygotowywać listy wielopaczkowe.
Np. dla paczkomatów może być tylko jedna paczka.
parcels - X - weight - amount - too_smallZbyt mała waga paczki nr 1. Należy poprawić tą wartość na formularzu edycji listu lub w ustawieniach przetwarzania.
parcels - X - dimensions - height - too_smallUstawiono zbyt małą wysokość paczki X. Należy zmodyfikować ją na formularzu edycji listu lub w ustawieniach przetwarzania.
parcels - X - dimensions - length - too_smallZbyt mała długość dla paczki X. Należy poprawić tą wartość na formularzu edycji listu lub w ustawieniach przetwarzania.
parcels - X - dimensions - width - too_smallZbyt mała szerokość paczki nr X. Należy zmienić tą wartość na formularzu edycji listu lub w ustawieniach przetwarzania.
insurance - should_be_greater_than_cod"Kwota ubezpieczenia powinna być wyższa od kwoty pobrania.
Należy zwiększyć kwotę ubezpieczenia przesyłki.
Status listu: offer_selected. Znaleziono transakcje ze statusem błedu
failure, szczegóły: 401 debt_collection debt_collection W tym przypadku najlepiej skontaktować się bezpośrednio z opiekunem handlowym InPostu, w celu sprawdzenia rozliczeń finansowych.
Może dotyczyć braku płatności za fakturę lub braku środków na koncie do opłacenia etykiety.
trucker - unknown_errorPrzyczyną będzie tutaj najprawdopodobniej błąd wewnętrzny inPostu. Po otrzymaniu i wstępnym sprawdzeniu takiego komunikatu będziemy go od razu wysyłać do wsparcia InPostu.
trucker_ID_is_not_set_for_organization (status: 400 - missing_trucker_id) Komunikat mówi, że nie został ustawiony identyfikator systemu Web Trucker dla przesyłek kurierskich. Jeżeli aktywna jest umowa na usługi kurierskie z InPostem to należy przekazać do wsparcia firmy InPost prośbę o weryfikację konfiguracji. Jeżeli był wcześniej przekazany dostęp do Web Truckera InPostu to zalecamy od razu podać login Web Truckera w takiej prośbie.
Status listu: offers_prepared, ale nie znaleziono oferty dla wybranego
serwisu: inpost_locker_allegroTo jest problem nie standardowy i najlepiej przesłać cały komunikat do nas do analizy.
Jak my nic nie znajdziemy to przekażemy prośbę do inPostu.
sender - email - invalid Adres e-mail nadawcy jest niepoprawny. Można go ustawić w zakładce INPOST SHIPX - zębatka - KONTA, lub poprawić w oknie edycji listu.
Należy zwrócić uwagę, czy adres e-mail ma poprawną konstrukcję lub czy nie ma znaków specjalnych (np spacji)
sender - phone - invalidW ustawieniach podano nieprawidłowy telefon nadawcy.
Należy go poprawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
sender - address - post_code - requiredBrakuje kodu pocztowego nadawcy.
Należy go wstawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
sender - address - post_code - invalidKod pocztowy nadawcy jest nieprawidłowy.
Należy go poprawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
sender - address - country_code - too_longPodany kod kraju NADAWCY jest za długi. Należy go poprawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
Dla Polski kod kraju to "PL"
sender - address - country_code - too_shortPodany kod kraju NADAWCY jest za krótki. Należy go poprawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
Dla Polski kod kraju to "PL"
sender - address - country_code - invalidPodany kod kraju NADAWCY jest nieprawidłowy. Należy go poprawić w INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA.
Dla Polski kod kraju to "PL"
receiver - address - building_number - requiredBrakuje numeru budynku ODBIORCY, a jest wartością wymaganą. Należy podać na formularzu listu pełny adres odbiorcy.
receiver - email - requiredAdres e-mail odbiorcy jest wymagany.
Należy uzupełnić adres e-mail.
invalid_end_of_week_collectionWybrano przygotowanie listu przewozowego dla usługi "Paczka w weekend" poza godzinami granicznymi. Obecnie listy z zaznaczoną usługą "Paczka w weekend" mogą być generowane od czwartku od godziny 20:00 do soboty do godziny 13:00. Proszę wyłączyć usługę "Paczka w weekend" i przygotować etykietę ponownie lub odłożyć jej przygotowanie na podany powyżej termin.
invalid_allegro_for_end_of_week_collectionUsługa "Paczka w weekend" nie jest dostępna dla przesyłek Allegro. Proszę wyłączyć usługę "Paczka w weekend" i przygotować etykietę ponownie.
invalid_target_point_for_end_of_week_collectionNie wszystkie paczkomaty obsługują dostawy weekendowe. Wybrano maszynę w typie parcel_locker_only i usługa nie może zostać zrealizowana. Proszę wybrać inny paczkomat.
custom_attributes - dropoff_point - dropoff_and_target_points_must_be_differentPaczkomat nadawczy musi być inny, niż paczkomat odbiorczy (InPost nie pozwala nadać paczki do tego samego paczkomatu, w którym zostaje nadana).
key - invalid_target_point_function
message - Invalid target point function.Wprowadzono niepoprawny symbol paczkomatu. Problem wystąpił, gdy jako symbol paczkomatu został wprowadzony symbol punktu obsługi paczki POP.
Brak znaku '+' w adresie e-mail
Adres e-mail nie jest w domenie: @allegromail.plTakie komunikaty mogą się pojawiać gdy włączona jest weryfikacja adresu e-mail w ustawieniach konta InPost ShipX: zakładka INPOST SHIPX -> zębatka -> KONTA
Jeżeli sprawdzanie adresu e-mail przez ProstąPaczkę nie jest konieczne to można wyłączyć odpowiednią opcję.
Zalecamy pozostawienie opcji weryfikacji dla przesyłek tworzonych do zamówień z Allegro.
List jest zarejestrowany (xxxxx), ale nie ma jeszcze numeru listu Komunikat oznacza, że system InPostu przyjął żądanie utworzenia listu, ale nie przygotował etykiety w odpowiednim (wpisanym w ustawieniach konta) czasie. Może to być "normalne" działanie, jak zdarza się co jakiś czas. Jeżeli taki komunikat pojawia się dla każdego tworzonego listu, to może to oznaczać awarię systemu InPost i lepiej wstrzymać na moment wysyłkę.
Takie komunikaty mogą się pojawiać także w przypadku braku środków na koncie. Wtedy serwer API przyjmie informacje o liście, jednak nie przydzieli mu numeru listu przewozowego.
Należy na takie zadania szczególnie uważać przy tworzeniu etykiet dla zamówień SMART, gdyż może to powodować naliczanie dodatkowych opłat (za kolejne etykiety).
Opis czynności, które mogą być podejmowane przy wystąpieniu takiego problemu:
InPost ShipX - przerwij i zapisz.
Wyjaśnienie problemu
asynchronicznego działania API InPost ShipXNo route matches [POST] /v1/organizations/shipments (status: 404 - routing_not_found)Komunikat świadczy o wewnętrznym problemie API InPostu, należy przesłać ten komunikat do wsparcia firmy InPost w celu sprawdzenia poprawności zdefiniowania konta ShipX.
W zgłoszeniu najlepiej podać id organizacji oraz loginy do serwisów Paczkomaty24.pl oraz Web Truckera (jeżeli mają być używane w ramach podanego id organizacji)
"JSON integer 2147903608 is too large or small for an INT32. Path sendenid line 1 position 593"W przypadku tego komunikatu należy zainstalować najnowszą wersję programu ProstaPaczka (minimum v23.3.2).