W niniejszym wątku będziemy umieszczać podpowiedzi do najczęściej pojawiających się komunikatów przekazywanych przez serwery API Orlen Paczka podczas tworzenia listu przewozowego.
200: incorrect PartnerID or PartnerKeySerwer przewoźnika odmówił rejestracji listu, ze względu na nieprawidłowe dane autoryzacyjne.
Należy upewnić się że w zakładce ORLEN PACZKA zostały podane prawidłowe dane dostępowe do API przewoźnika.
Jeżeli dane są poprawne a komunikat dalej się pojawia, to należy zwrócić się z prośbą o sprawdzenie do wsparcia przewoźnika. Może dane zostały zmienione po ich stronie.
104: missing DestinationCodeBrakuje kodu punktu odbioru. Należy uzupełnić go w oknie edycji listu przewozowego. Jeżeli powinien być odczytywany z systemu źródłowego to należy zweryfikować poprawność konfiguracji.
206: unknown DestinationCodeWprowadzony kod punktu odbioru nie został rozpoznany przez serwer przewoźnika (jest nieprawidłowy).
Należy wskazać inny punkt odbioru. Wyjaśnień dlaczego dany kod punktu odbioru jest niepoprawny może udzielić tylko wsparcie Orlen Paczki.
207: unknown ReturnDestinationCodeW PP2 -> PACZKA W RUCH -> koło zębate -> KONTA jest dział "Adres do zwrotu". Adres ten zaczyna się od kodu PoPeR i tego właśnie kodu dotyczy komunikat Paczki w Ruchu. Należy sprawdzić, czy przed pojawieniem się komunikatu kod ten był zmieniany, czy może do tej pory przesyłki były wysyłane bez "Innego adresu zwrotu", a teraz ten adres został wprowadzony oraz czy na pewno kod ten jest wpisany poprawnie (literówka, dodatkowe spacja lub znaki specjalne.
310: no permission to CODW dosłownym tłumaczeniu komunikat oznacza, że dane konto nie ma uprawnień do korzystania z usługi wysyłki za pobraniem. Należy zwrócić się do wsparcia usługi Orlen Paczka w celu nadania stosownych uprawnień dla konta.
Dla punktu odbioru o typie: APM nie jest możliwe użycie typu paczki: MINIProstaPaczka przed próbą utworzenia etykiety Orlen Paczki sprawdza czy ustawiony został poprawny gabaryt.
W zależności od typu punktu odbioru można stosować gabaryty MINI / STANDARD lub S / M / L.
Więcej informacji można znaleźć w wątku:
https://forum.prostapaczka.pl/kurierzy/paczka-w-ruchu-orlen-paczka/ PP2: weryfikacja typu paczki nie powiodła się.Komunikat weryfikacji wewnętrznej ProstejPaczki stwierdzający, że nie udało się sprawdzić poprawności ustawionego gabarytu dla danego typu punktu odbioru.
Z informacji od wsparcia Orlen Paczki wynika, że nie ma już potrzeby sprawdzania poprawności gabarytu przez PP2, bo ujednolicili gabaryty do jednej listy S/L/M. Opcję wewnętrznej weryfikacji można wyłączyć w ustawieniach konta dostępowego:
PP2 - ORLEN PACZKA - zębatka - KONTA - Weryfikacja typu paczki
Nie znaleziono w bazie ProstejPaczki lokalizacji RUCH o kodzie: PSD 144992Wpisany kod punktu odbioru nie został znaleziony w bazie ProstejPaczki. Należy pobrać punkty odbioru w zakładce przewoźnika i spróbować ponownie. Jeżeli dalej nie będzie danego punktu odbioru to należy skontaktować się ze wsparciem usługi ORLEN paczka w celu wyjaśnienia powodu niedostępności tego punktu (może być np. w remoncie, czasowo wyłączony lub przepełniony)
Nie udało się skonwertować typu punktu RUCH: XXXKomunikat oznacza, że w trakcie pobierania listy punktów z serwera Orlen Paczki został zwrócony punkt, który nie jest obsługiwany w używanej wersji programu. Należy sprawdzić w najnowszej wersji programu (typ punktu może być obsłużony w nowszej wersji programu).
138: incorrect PostCodeKomunikat oznacza, że w danych odbiorcy podano nieprawidłowy kod pocztowy (np 87654 lub 87 - 654 zamiast 87-654).