ProstaPaczka2
ProstaPaczka2 => Kurierzy => Wątek zaczęty przez: Piotr w Maj 08, 2020, 01:24:53 pm
-
(na podstawie zgłoszenia)
W dniu dzisiejszym znowu pojawiły się problemy przy tworzeniu etykiety InPost ShipX.
Tym razem na formularzu listu pojawia się komunikat:
Serwer InPost nie przygotował przesyłki w odpowiednim czasie (prób: 20, czas między próbami: 1000 s
Komunikacja z InPost ShipX jest asynchroniczna. PP2 odpytuje serwer InPostu czy już utworzył etykietę, tyle razy ile jest ustawione w konfiguracji konta dostępowego.
Więcej o tym zagadnieniu było w wątku: InPost ShipX - czemu tak wolno (https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,55.msg118.html#msg118)
Widocznie serwer InPostu dostaje "zadyszki" i bardzo długo trzeba czekać na utworzenie etykiety.
Bardzo istotna jest druga część komunikatu, w której pojawić się może
Usunięto zamówienie z serwera InPostu
lub
Nie udało się usunąć zamówienia z serwera InPostu ...
Jeżeli pojawia się komunikat, że nie udało się usunąć zamówienia a tworzona jest etykieta do Allegro Dostawa, to trzeba uważać.
Kliknięcie przycisku zatwierdzenia będzie powodować utworzenie nowego listu, co w przypadku Allegro Dostawa może powodować naliczenie opłaty za drugą etykietę.
W takich sytuacjach należałoby sprawdzić czy w aplikacji InPostu nie został utworzony jednak list.
Choć nie wiadomo ile na niego będzie trzeba czekać.
Podsumowując
Jeżeli serwer InPostu nie daje rady tworzyć szybko etykiety to zalecamy podniesienie ilości prób w konfiguracji konta dostępowego.
Ciężko strzelać ile "wystarczy", ale można zacząć od 60 prób po 2s.
-
W wersji v21.1.1 proces przygotowania listu został zmieniony tak, aby to operator decydował o podejmowanej czynności.
Operator będzie mógł między innymi uruchomić ponowne sprawdzenie czy InPost nadał numer listu, spróbować usunąć etykietę czy anulować proces.
Szczegółowy opis umieściliśmy w wątku: InPost ShipX - zapisz i przerwij - zmiana procesu przygotowania listu (https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,615.0.html)