W wersji v21.1.1 zmodyfikowany został proces przygotowania listu przewozowego za pomocą API InPost ShipX. API InPostu pracuje asynchronicznie (tzn ProstaPaczka dopytuje się co określony czas czy etykieta została już przygotowana), co powodowało czasem problemy jak api InPostu działało wolnej (z powodu dużego ruchu lub awarii).
Do tej wersji jak ProstaPaczka nie doczekała się na utworzenie etykiety to podejmowana była próba usunięcia listu z systemu InPostu i wyświetlane było okno edycji listu z wyświetlonym komunikatem błędu.
Więcej o tym w wątku:
InPost ShipX - Serwer InPost nie przygotował przesyłki w odpowiednim czasie
Serwer InPostu czasami nie pozwalał na usunięcie takiego listu, co mogło powodować sytuację że tworzony był kolejny list, a po czasie InPost przydzielał numer temu pierwszemu i blokował na nim SMARTa. Idąc za sugestią
Inpost Allegro ze Smart - dublowanie listów zmieniliśmy sposób przygotowania listów przewozowych za pomocą API InPost ShipX, aby dać możliwość "zaczekania" na przetworzenie listu przez serwery InPostu.
UWAGA! Zalecamy aby ten mechanizm nie był stosowany jako "norma", tylko w sytuacjach awaryjnych.Sposób działaniaJeżeli serwer InPostu nie przygotuje numeru listu przewozowego w wyznaczonym czasie (
InPost ShipX - dlaczego tak wolno?), to zostanie wyświetlone okno, w którym operator będzie mógł dokonać wyboru:
-
Anuluj przygotowanie listu - proces przygotowania etykiety zostanie anulowany
-
Sprawdź jeszcze raz - program jeszcze raz odpyta serwer InPostu czy został już nadany numer listu przewozowego. Jeżeli serwer InPostu przydzieli numer listu to proces przygotowania etykiety będzie kontynuowany i zostaną wykonane zdefiniowane akcje po eksporcie, np. wstawienie numeru listu, wydruk dokumentu, wysłanie powiadomienia etc. (opcja zalecana)
-
Usuń list z systemu InPost i stwórz nowy - program spróbuje usunąć istniejący list z systemu InPostu i od razu przejdzie do utworzenia nowego listu przewozowego (takie działanie było wykonywane do tej pory)
-
Utwórz nowy list - program zignoruje utworzony list w systemie InPostu i spróbuje utworzyć nowy list przewozowy z takimi samymi danymi
-
Zapisz i przerwij - program zapisze dane utworzonego listu w bazie programu ze statusem PP_RLP oraz oznaczy ten list jako nieprzetworzony (Kolumna NLP). Proces przygotowania listu zostanie przerwany i będzie można powrócić do niego później (nie zostaną wykonane żadne kroki zdefiniowane w ustawieniach po eksporcie). Te działanie najlepiej wybierać tylko w przypadku przesyłek Allegro Dostawa, aby nie doprowadzać do tworzenia kolejnej przesyłki dla tego samego adresu e-mail.
Po użyciu opcji
Zapisz i przerwij" w bazie programu zostanie zapisany rekord ze statusem
PP_RLP - Zarejestrowano list przewozowy
Status ten oznaczać będzie że list został zarejestrowany w systemie przewoźnika, jednak nie przydzielono mu jeszcze numeru listu.
Dla takich rekordów nie będą wykonywane akcje po eksporcie - jak nie ma numeru listu to nie można go wstawić do systemu źródłowego, allegro, czy wysłać w powiadomieniu.
Takie listy będą wyświetlane ze stanem
Rej. LP w zakładkach PACZKI SELLO, SUBIEKT GT, SUBIEKT NEXO, WAPRO MAG, oraz będą posiadały ustawioną flagę "T" w kolumnie
NLP.
Aby sprawdzić czy został już nadany numer listu przewozowego przez api InPost ShipX należy przejść do zakładki INPOST SHIPX i
- wyszukać listy ze statusem PP_PLP za pomocą filtra (pod przyciskiem pobierania): Bez numeru listu
- kliknąć na takim liście prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję
Sprawdź przypisanie numeruJeżeli numer został już nadany przez serwer InPostu, to
- jego numer zostanie wyświetlony na zestawieniu (będzie można od razu uruchomić jego wydruk
- zmieni status na PP_PLP (przygotowano list przewozowy)
- W kolumnie
Stan zakładek PACZKI SELLO, SUBIEKT GT, SUBIEKT NEXO, WAPRO MAG będzie już się wyświetlał "Z LP", ale nadal w kolumnie
NLP będzie widniała litera "T", świadcząca że nie zostały jeszcze wykonane akcje po eksporcie.
Po wydrukowaniu etykiety można przejść do zakładki tworzenia listów i uruchomić wykonanie akcji po eksporcie dla danego listu.
Co może pójść nie tak1. Zdarzają się sytuacje gdzie InPost zarejestruje list w swoim systemie, ale nie przydzieli numeru listu z powodu jakiegoś błędu. Jeżeli taka sytuacja wystąpi to wyświetlone zostanie okno pozwalające na skopiowanie całego komunikatu (wraz z odpowiedzią serwera InPostu), który będzie można wysłać do wsparcia firmy InPost.
Można wspierać się podpowiedziami zamieszczonymi w wątku:
InPost ShipX - błędy na formularzu listu.
2. InPost może nie przydzielać numeru listu, ale także nie pozwolić na jego usunięcie - natrafiliśmy na takie przypadki, gdzie numer listu nie został przypisany, ale też serwer InPostu odmawiał usunięcia listu. Dalsze postępowanie zależne jest od błędu zwracanego przez serwer InPostu, Zawsze istnieje możliwość że serwer InPostu "ruszy" i przetworzy list i nada nu numer, co w przypadku przesyłek Allegro Dostawa z opcją SMART może powodować naliczenie opłat, jak utworzony zostanie kolejny list przewozowy.