Przygotowanie manifestu DHL trochę się różni od pozostałych przewoźników.
U większości przewoźników program wysyła żądanie przygotowania manifestu do określonych przesyłek (podajemy ich listę w komunikacie). W przypadku DHL niestety takiej opcji nie ma.
W api kuriera DHL manifest przygotowywany jest na planowaną datę nadania przesyłek.
Z poziomu aplikacji należy wybrać datę i uruchomić przygotowanie manifestu. API nie zwraca faktycznej listy przesyłek, które zostały zawarte na manifeście, więc ProstaPaczka ustawia datę zamknięcia (przygotowania manifestu) we wszystkich przesyłkach z datą nadania taką samą jak data przygotowania manifestu.
Jeżeli jakieś przesyłki były dodane z poziomu aplikacji firmy DHL, to znajdą się one na wydrukowanym dokumencie.
Jeżeli przesyłki zostały przygotowane w ProstejPaczce a usunięte z poziomu aplikacji DHL, to nie będzie ich na manifeście, ale zostaną oznaczone jako zamknięte w ProstejPaczce.
Analogicznie jak dla pozostałych przewoźników realizowana jest wysyłka powiadomień. Powiadomienia zostaną wygenerowane do wszystkich przesyłek DHL z datą nadania taką samą jak data przygotowania manifestu.1