(na podstawie zgłoszenia)
W dniu dzisiejszym znowu pojawiły się problemy przy tworzeniu etykiety InPost ShipX.
Tym razem na formularzu listu pojawia się komunikat:
Serwer InPost nie przygotował przesyłki w odpowiednim czasie (prób: 20, czas między próbami: 1000 s
Komunikacja z InPost ShipX jest asynchroniczna. PP2 odpytuje serwer InPostu czy już utworzył etykietę, tyle razy ile jest ustawione w konfiguracji konta dostępowego.
Więcej o tym zagadnieniu było w wątku:
InPost ShipX - czemu tak wolnoWidocznie serwer InPostu dostaje "zadyszki" i bardzo długo trzeba czekać na utworzenie etykiety.
Bardzo istotna jest druga część komunikatu, w której pojawić się może
Usunięto zamówienie z serwera InPostu
lub
Nie udało się usunąć zamówienia z serwera InPostu ...
Jeżeli pojawia się komunikat, że nie udało się usunąć zamówienia a tworzona jest etykieta do Allegro Dostawa, to trzeba uważać.
Kliknięcie przycisku zatwierdzenia będzie powodować utworzenie nowego listu, co w przypadku Allegro Dostawa może powodować naliczenie opłaty za drugą etykietę.
W takich sytuacjach należałoby sprawdzić czy w aplikacji InPostu nie został utworzony jednak list.
Choć nie wiadomo ile na niego będzie trzeba czekać.
PodsumowującJeżeli serwer InPostu nie daje rady tworzyć szybko etykiety to zalecamy podniesienie ilości prób w konfiguracji konta dostępowego.
Ciężko strzelać ile "wystarczy", ale można zacząć od 60 prób po 2s.