Autor Wątek: PEKAES - podpowiedzi do komunikatów z okna edycji listu  (Przeczytany 4992 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Poniżej przedstawiamy nasze podpowiedzi do komunikatów wyświetlanych w oknie edycji listu przewozowego przewoźnika Pekaes.

Nie podano ani symbolu nadawcy korespondującego.
W danych nadawcy nie podano jego symbolu. Należy uzupełnić symbol w oknie edycji listu Pekaes.

TDBPUGOShipments::PresaveImportedShipment() - wystąpił błąd: Nie podano symbolu odbiorcy przesyłki.
Należy uzupełnić symbol odbiorcy w oknie listu przewozowego.

Nie określono liczby paczek w przesyłce!
Taki komunikat może pojawić się w przypadku gdy paczka nie ma zdefiniowanego typu opakowania (wybór z listy rozwijanej w tabeli z paczkami okna edycji listu Pekaes)

Nieznany typ opakowania "xxx".
Serwer Pekaesu odrzucił utworzenie listu z podanym typem opakowania. Nalezy się upewnić czy w tabeli z paczkami został podany odpowiedni symbol opakowania uzgodniony z Pekaesem.

Opakowanie nr 1. Zbyt duża objętość opakowania.
Objętość paczki podana w tabelce z paczkami jest zbyt duża i serwer Pekaesu nie może przygotować etykiety.
Należy poprawić objętość dla wskazanego opakowania i spróbować zatwierdzić przygotowanie listu.
Jeżeli objętość podana jest dobrze, to należy upewnić się czy w konfiguracji zakresów dla danego typu opakowania (w aplikacji Pekaesu) jest wprowadzony odpowiedni zakres.
Jeżeli nie, to należy kontaktować się bezpośrednio ze wsparciem firmy Pekaes w celu zmiany definicji danego typu opakowania.

Opakowanie nr 1. Zbyt mała objętość opakowania.
Objętość opakowania podana w tabeli paczek jest zbyt mała. Należy poprawić objętość i zatwierdzić przygotowanie listu.
Jeżeli objętość podana jest dobrze, to należy upewnić się czy w konfiguracji zakresów dla danego typu opakowania (w aplikacji Pekaesu) jest wprowadzony odpowiedni zakres.
Jeżeli nie, to należy kontaktować się bezpośrednio ze wsparciem firmy Pekaes w celu zmiany definicji danego typu opakowania.

Nadawca nie ma zdefiniowanej usługi o symbolu XXX
Prawdopodobnie na koncie nadawcy (w serwisie przewoźnika Pekaes) nie ma uprawnień do używania danej usługi.
Należy skontaktować się ze wsparciem firmy Pekaes.

Drogi Kliencie, próbujesz złożyć zlecenie na odbiór w dniu dzisiejszym po uzgodnionej granicznej godzinie składania zleceń.  Prosimy o zlecenie odbioru przesyłki na kolejny dzień roboczy.  W razie pytań proszę o kontakt z Opiekunem po stronie PEKAES.
W takim przypadku należy zastosować się do podpowiedzi serwera Pekaesu: albo poprawienie daty w oknie edycji listu, albo kontakt z opiekunem Pekaesu i zmiana godziny granicznej.

Nie określono numeru płatnika
Brak podanego numeru płatnika za list przewozowy. Podanie numeru płatnika jest wymagane w przypadku gdy typ pładnika jest inny niż NADAWQCA (np. ODBIORCA lub TRZECIA STRONA). Numer płatnika można podać w oknie edycji listu przewozowego (pod listą rozwijaną określającą typ płatnika za usługę)

Niepoprawny numer płatnika
Podany numer płatnika za usługę jest nieprawidłowy. Należy zweryfikować poprawność numeru w oknie edycji listu. Jeżeli numer nie jest przyjmowany przez serwer Pekaes, to należy zwrócić się z prośbą o weryfikację do wsparcia firmy Pekaes.

Niepoprawny numer płatnika - nadawca nie ma przypisanego płatnika o symbolu PL**** !
Podany numer płatnika za usługę transportową nie jest skojarzony z nadawcą przesyłki. Jeżeli chce się używać podanego numeru płatnika to należy zwrócić się do wsparcia firmy Pekaes, aby umożliwili przyjmowanie takich zleceń na danym koncie API.

(Nieprawidłowy "111111" kod pocztowy odbiorcy!
Kod pocztowy odbiorcy nie jest poprawny dla danego kraju. Należy sprawdzić jego poprawność. Jeżeli  jest pewność że kod jest prawidłowy to należy skontaktować się z firmą Pekaes aby dany kod został uzupełniony w ich bazie.  Jeżeli Pekaes nie uzupełni kodu to nie będzie możliwości przygotowania listu.

ponownie. (Nieprawidłowa data nadania!)
Data nadania / załadunku jest nieprawidłowa. Należy zmienić ją w oknie edycji listu przewozowego. Data nadania ni e może być starsza niż opbecna a czasami może być wymagane wprowadzenie daty jako kolejnego dnia roboczego (szczegóły należy ustalić z firmą Pekaes).

Nie udało się odczytać komunikatu jako XML
Brak elementu głównego.

Komunikat przesłany przez serwer kuriera Pekaes nie posiada odpowiedzi, taki komunikat może być zwracany w przypadku gdy dane autoryzacyjne nie są p[oprawne.
Jeżeli dopiero co została przeprowadzona konfiguracja dostępu do API Pekaesu i są tworzone pierwsze listy, to należy zweryfikować czy w PEKAES -> zębatka -> KONTA wpisane zostały poprawne dane autoryzacyjne do API. Najlepiej jest najpierw kopiować do notatnika a dopiero później do PP2 aby uniknac kopiowania znaków specjalnych, które nie są widoczne.
Jeżeli działało i przestało, albo jeżeli dane logowania wpisane są poprawnie to należy skontaktować się ze wsparciem firmy Pekaes aby przekazali poprawne dane autoryzacyjne do API.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2021, 11:06:06 am wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Dodany opis dla komunikatu: TDBPUGOShipments::PresaveImportedShipment() - wystąpił błąd: Nie podano symbolu odbiorcy przesyłki.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Uzupełniliśmy komunikaty:
Nie określono numeru płatnika
Niepoprawny numer płatnika
Niepoprawny numer płatnika - nadawca nie ma przypisanego płatnika o symbolu PL233259 !

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Dodaliśmy podpowiedź dla komunikatu:
ponownie. (Nieprawidłowa data nadania!)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Dodaliśmy podpowiedź dla komunikatu
Nie udało się zapisać przesyłki. Proszę spróbować zapisać ponownie. (Nieprawidłowy "111111" kod pocztowy odbiorcy! (kraj "PL").)