Autor Wątek: brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat.  (Przeczytany 4426 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
(na podstawie zgłoszenia)
Czasami na jednym ze stanowisk otrzymuję komunikat błędu:
W elemencie
https://dpdservices.dpd.com.pl/DPDPackageObjServicesService/DPDPackageObjServices
brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat.
Jest to często spowodowane niepoprawnym adresem lub akcją protokołu SOAP. Sprawdź właściwość InnerException (jeśli jest obecna), aby uzyskać więcej szczegółowych informacji.

Jeżeli przerwę proces i znowu spróbuję przygotować list to etykieta się tworzy i drukuje.
Co może być przyczyną takiego zachowania?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
Taki komunikat
brak nasłuchującego punktu końcowego, który mógłby odebrać komunikat.
pojawia się w sytuacjach gdy programowi nie udało się skomunikować z serwerem przewoźnika (w tym przy przypadku serwerem DPD). Identyczny komunikat pojawi się jak przewoźnik ma awarię i serwer jest wyłączony.
W rzadkich przypadkach taki komunikat może pojawić się jak sygnał "zginie" "po drodze" do serwera DPD. Bywało już tak że u jednego  operatora internetu działało a u innego operatora występował taki komunikat.

1. Jeżeli byłaby to awaria serwera przewoźnika, to występowała by u wszystkich klientów i utrzymywała się dłużej.
2. Jeżeli program pracuje na kilku stanowiskach a problem występuje na jednym to by wykluczało awarię przewoźnika i "drogi" od Państwa do serwera kuriera. Tym bardziej jak raz działa a raz nie.

Najlepiej byłoby aby zbadał to informatyk ze znajomością sieci, w innym przypadku to będzie wyłącznie zgadywanie.
Może to być problem z siecią wewnętrzną firmy, może jakiś antywirus blokuje wybiórczo komunikację, a może karta sieciowa ma jakieś problemy.