ProstaPaczka2

ProstaPaczka2 => Ogólne => Wątek zaczęty przez: Piotr w Luty 03, 2020, 10:03:34 am

Tytuł: Jak przenieść ProstąPaczkę na inne stanowisko?
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Luty 03, 2020, 10:03:34 am
(na podstawie zapytania)
Zmieniamy u siebie komputer i potrzebuję przenieść ProstąPaczkę wraz z ustawieniami na nowy komputer. Jak mamy się do tego zabrać?
Tytuł: Odp: Jak przenieść ProstąPaczkę na inne stanowisko?
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Luty 03, 2020, 10:17:14 am
Ustawienia w ramach ProstejPaczki są przechowywane w:
- bazie danych programu (dostępne na wszystkich stanowiskach podłączonych do jednej bazy)
- lokalnie per stanowisko (ustawienia zapisywane są jako pliki na dysku każdego komputera)

Przeniesienie stanowiska klienckiego (baza ProstejPaczki znajduje się na innym komputerze)
1. Należy zainstalować ProstąPaczkę na nowym komputerze - najlepiej w wersji takiej samej jak na pozostałych aby dodatkowo nie wprowadzać zamieszania z wersjami
2. Przenieść ustawienia plikowe (zapisywane oddzielnie na każdym stanowisku komputerowym.
Można to zrobić kopiując ustawienia na dysk sieciowy, lub przenosząc je na pendrive.
Wszystkie ustawienia per stanowisko (plikowe) są zapisywane w:
 C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA

Przeniesienie pojedynczego stanowiska z bazą (nie pracującego w sieci)
1. Instalujemy ProstąPaczkę na nowym komputerze
2. Przenosimy całą zawartość katalogu:  C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\
Jeżeli nie była zmieniana ścieżka do bazy danych to znajduje się ona domyślnie w lokalizacji:
C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\PP_DB.FDB

Jeżeli posiadają Państwo licencję STANDARD lub wyższą to baza mogła być przeniesiona w inne miejsce.
Informacje o lokalizacji bazy można znaleźć w ustawieniach: https://instrukcja.prostapaczka.pl/Administracja-konf-polaczenia.html

Przeniesienie serwera
Opis przenoszenia można znaleźć w wątku: Przeniesienie serwera ProstejPaczki (https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,118.msg266.html#msg266)
Tytuł: Odp: Jak przenieść ProstąPaczkę na inne stanowisko?
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Czerwiec 23, 2021, 08:59:05 am
Jeśli z jakiegoś powodu chcą Państwo przenieść wszystkie ustawienia, ale korzystać z nowej, czystej bazy PP2 (np. otwierają Państwo nową firmę, w której będzie inny Subiekt, inna PP2, ale wszystkie te same ustawienia związane z wyglądem aplikacji, kontami kurierów itd.), należy:

UWAGA! Jeśli podczas importu ustawień zostanie popełniony błąd (np. z listy wybierzemy SubiektGtSterowanieEksportem, a z dysku wskażemy DpdKonta), program nie będzie działał poprawnie. Prosimy o uwagę i ostrożność podczas przenoszenia ustawień.

UWAGA! Jeśli przenosimy ustawienia dotyczące Subiekta (czy innego programu źródłowego), musimy mieć pewność, że nowy Subiekt (lub inny program) również jest skonfigurowany tak samo, jak ten do którego podłączona była PP2 będąca dawcą ustawień. Jeśli na przykład przenosimy ustawienia dotyczące mapowania pól własnych na metodę eksportu PP2, a w nowym Subiekcie nie będzie utworzonych odpowiednich pól własnych, PP2 nie będzie działać prawidłowo. Bezpiecznie można przenieść ustawienia związane z kontami kurierów, ustawień wyglądu itd. Jeśli przenosimy ustawienia związane bezpośrednio z Subiektem (innym programem), zalecamy każdorazowo sprawdzenie poprawności działania przeniesionych ustawień lub ustawianie ich ręcznie, co daje większą pewność.

Uruchomienie PP2 w nowej firmie wymaga dodatkowej licencji.

PAMIĘTAJ! Zawsze po wprowadzeniu jakiejkolwiek zmiany w twoim oprogramowaniu (nowy synchronizator, nowe ustawienia, przeniesione ustawienia, zmiana w Subiekcie itd.), musisz szczegółowo przetestować swoje środowisko informatyczne. Nawet drobna zmiana w sklepie internetowym może mieć ogromny wpływ na poprawność działania innego elementu infrastruktury informatycznej.
Pierwszego dnia po przeniesieniu ustawień, każda etykieta kurierska powinna być dokładnie sprawdzona pod kontem poprawności wprowadzonych danych czy wybranej metody eksportu. Sprawdzamy czy Kowalski na pewno miał iść DPD, a nie DHL, czy jego adres jest poprawny, czy zaznaczyło się pobranie i czy ma odpowiednią wartość, czy na pewno paczka waży 3kg, czy jest właściwie ubezpieczona, czy numer telefonu i email Kowalskiego się zgadza - wszystko wymaga sprawdzenia.

Jeśli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz zlecić nam prace związane z ProstąPaczką. Koszt takich prac został określony w cenniku na https://prostapaczka.pl/uslugi-dodatkowe/ (https://prostapaczka.pl/uslugi-dodatkowe/). Zapraszamy!