Logi programu ProstaPaczka zapisywane są w lokalizacji:
C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\LOGI
Taki katalog znajduje się na każdym komputerze na którym zainstalowana jest ProstaPaczka.
Na początku nazwy pliku wstawiana jest data utworzenia logu. Przykładowa nazwa pliku:
20210121_101900_025_Piotr_192766015e75416290657bfc7bc9045c_6537970ed86e4bd1a430f3462d369881..txt
Domyślnie logowane są tylko informacje o napotkanych wyjątkach, aby włączyć logowanie większej ilości informacji należy:
1. Otworzyć okno konfiguracji logowania: ADMINISTRACJA -> OGÓLNE -> KONF. POZIOMU LOGOWANIA
2. Zaznaczyć wszystkie checkboxy i zapisać
3. Zrestartować aplikację
Po tej modyfikacji do logów będzie trafiać dużo więcej zdarzeń. Jako że pliki tekstowe potrafią zajmować dużo miejsca i przesyłanie ich mailem może być problematyczne, to zaleca się wybranie tylko tych plików, które zawierają ważne informacje.
Zapisywanie logów jednej funkcji
Jeżeli problematyczna jest jakaś jedna funkcja, to aby przyśpieszyć jej diagnostykę najlepiej zalogować tylko te informacje, które jej dotyczą:
1. Uruchamiamy program
2. Otwieramy katalog z logami i usuwamy wszystkie zapisane pliki
3. Wykonujemy problematyczną operację
UWAGA! Może utworzyć się kilka plików z logiem, należy wysyłać wszystkie utworzone pliki.
Wybieranie logów po dacie
Alternatywnie można ze wszystkich zapisanych logów wybrać tylko te, które były utworzone w dniu pojawienia się problemu.
Przykładowo plik o nazwie:
20210121_101900_025_Piotr_192766015e75416290657bfc7bc9045c_e8caa0717ac24b80a2751a3ee14cbb1e..txt
był utworzony w dniu 2021-01-21 o godzinie 10:19:00
UWAGA! Dla jednej daty może być wiele plików logu. Należy przesyłać wszystkie pliki dla danej daty, aby nie pominąć żadnej informacji.
Przesłanie logów
Teraz jak już zebrane są potrzebne informacje, to można je skompresować do archiwum ZIP i przesłać do supportu.