ProstaPaczka2

ProstaPaczka2 => Ogólne => Wątek zaczęty przez: Piotr w Wrzesień 08, 2020, 10:00:50 am

Tytuł: Nie udało się podłączyć do bazy aplikacji
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Wrzesień 08, 2020, 10:00:50 am
(na podstawie zgłoszenia)

Przy uruchamianiu programu pojawia mi się komunikat:

Cytuj
Nie udało się połączyć do bazy aplikacji. Sprawdź czy baza znajduje się w lokalizacji: C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\PP_DB.FDB

Co mogę w takiej sytuacji zrobić?
Tytuł: Odp: Nie udało się podłączyć do bazy aplikacji
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Wrzesień 08, 2020, 10:07:47 am
Taki komunikat pojawia się w sytuacji gdy:
- nie ma wpisanej licencji programu i nie ma bazy danych programu w domyślnej lokalizacji
- wpisana licencja straciła ważność a baza danych programu została przeniesiona w inne miejsce
- wpisana jest licencja w wersji START i nie ma bazy danych programu w domyślnej lokalizacji

W przypadku gdy posiadana jest licencja w wersji START nie można przenosić bazy w inne miejsce. Baza musi zawsze znajdować się w domyślnej lokalizacji:
C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\PP_DB.FDB
Jeżeli jej tam nie ma (została przeniesiona) to należy ją tam umieścić z powrotem.

Jeżeli nie ma wpisanej żadnej licencji a baza została przeniesiona w inną lokalizację to należy bazę umieścić w domyślnej lokalizacji.

Jeżeli licencja straciła ważność (program przełączył się wt ryb demonstracyjny) i chcemy wpisać nowy (aktualny)  klucz licencyjny to należy:
1. Zainstalować na tym stanowisku jeszcze raz PP2 (zostanie wgrana czysta baza w lokalizację której program potrzebuje)
2. Uruchomić program
3. W ADMINISTRACJA -> KLUCZ  wpisać otrzymany klucz licencyjny STANDARD
4. Zrestartować program
5. Sprawdzić czy program podłączył sie do właściwej bazy danych (np. wyświetlając listy w zakładce HISTORIA), lub sprawdzając czy są wpisane konta dostępowe do kurierów)