Autor Wątek: Problemy z konfiguracją pracy sieciowej  (Przeczytany 3056 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
W tym wątku będziemy umieszczać podpowiedzi do podstawowych problemów, które mają pomóc w poprawnym skonfigurowaniu połączenia sieciowego ProstejPaczki.

Przed konfiguracją warto:
1. Wyłączyć firewala
2. Wyłączyć antywirusa
3. Upewnić się że usługa Firebird jest włączona na serwerze

Ważne aby po skonfigurowaniu włączyć ponownie ochronę (zaporę, antywirusa itp).

Pełny komunikat błędu połączenia można odczytać uruchamiając test połączenia w oknie konfiguracji.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2020, 10:46:59 am wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Your user name and password are not defined. Ask your database administrator to set up a Firebird login.

Podane login i hasło do bazy danych ProstejPaczki są niepoprawne.
Należy zweryfikować czy podane są właściwe dane.
Jeżeli nie były one zmieniane i pozostają domyślne, to można zresetować ustawienia -- pola zostaną uzupełnione domyślnymi wartościami.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Nie udało się połączyć z bazą danych programu ProstaPaczka2
I/O error during "CreateFile (open)" operation for file "C:\PROGRAMDATA\LCSOFT\PROSTAPACZKA\PP_DB_.FDB"
Error while trying to open file

Należy sprawdzić czy w konfiguracji połączenia ustawiony jest typ serwera "0".
Należy to sprawdzić na wszystkich stanowiskach. Jeżeli gdziekolwiek typ serwera był ustawiony na "1", to cała baza mogła zostać zaalokowana dla jednej instancji programu.
Najlepiej jest zamknąć wszystkie aplikacje, upewnić się że wszystkie procesy (ProstaPaczka.exe) zostały zamknięte i spróbować ponownie.


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Unable to complete network request to host "198.123.12.321".

Programowi nie udało się połączyć z komputerem wskazanym w konfiguracji jako serwer (po IP lub nazwie).
Przyczyn może być kilka:
- nie ma fizycznego dostępu do sieci
- na serwerze uruchomiony jest firewall (zapora), który może blokować połączenie
- na serwerze może być włączony antywirus, który może blokować połączenie
- może być wpisany niepoprawny adres IP lub nazwa serwera
- w firewallu (zaporze)  na serwerze nie ma udostępnionego portu do połączenia (Domyślnie TCP 3050)

Jeżeli "działało" i przestało działać to kilka podpowiedzi gdzie można szukać przyczyny opisaliśmy w wątku: Unable to complete network request to host
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2020, 12:37:22 pm wysłana przez Piotr »