Rozliczanie pobrań – opis procesu
0) Konfiguracja – przygotowanie szablonu do pobierania danych z plików
a) Przechodzimy do zakładki ROZLICZANIE POBRAŃ
b) klikamy przycisk UST. SZABLONÓW
c) wprowadzamy ustawienia właściwe dla kuriera, dla którego przygotowujemy szablon
- klikamy nowy szablon
- nadajemy mu nazwę
- w dziale kolumny wprowadzamy nagłówki kolumn, w których znajdują się odpowiednie dane
- jeśli zachodzi taka potrzeba, można zmienić format daty i kwoty
d) zapisujemy szablon
Konfigurację przeprowadzamy tylko raz, stąd oznaczenie numerem 0
1) Rejestracja pobrań w PP2
a) Przechodzimy do zakładki ROZLICZANIE POBRAŃ
b) w polu „z szablonu” wybieramy przygotowany wcześniej szablon
c) klikamy „OTWÓRZ PLIK”
d) szukamy naszego pliku na dysku (plik musi być w formacie xlsx – jeśli przewoźnik dostarczył plik w innym formacie, należy go wcześniej skonwertować np. jeśli mamy xls, wybieramy opcję zapisz jako i zmieniamy format pliku)
e) zawartość pliku zostanie wyświetlona na wykazie dokumentów, wszystkie pobrania będą oznaczone jako oczekujące
f) klikamy przycisk REJESTRUJ WSZYSTKIE
g) każda pozycja zostanie oznaczona nowym stanem:
- Blad – w przypadku błędu (opis błędu znajduje się w kolumnie Komunikat)
- Rozliczono w przypadku sukcesu
h) listę zarejestrowanych wpłat można podejrzeć w zakładce ROZLICZANIE POBRAŃ → ZAREJESTROWANE WPŁATY
2) Rozliczenie rozrachunków w Subiekt GT
a) Przechodzimy do zakładki SUBIEKT GT POBRANIA
b) Ustawiamy odpowiednie filtry (data, magazyn) i klikamy POBIERZ
c) Na liście dokumentów pojawią się wszystkie rozrachunki z zadanego okresu. Rozrachunki oznaczone są następującymi statusami:
- Do rozliczenia
- Rozliczono
- Rozbieżność
d) Zaznaczamy rozrachunki, które chcemy rozliczyć
e) Klikamy przycisk „ROZLICZ”
f) Dokumenty, które powinny zostać rozliczone zmieniają status na Rozliczono
g) W Subiekcie wyzerowany zostaje rozrachunek z kurierem i zostaje wygenerowana wpłata bankowa od kuriera na wartość pobrania.