Generalnie problemy z połączeniem w infrastrukturze klienta najlepiej rozwiązują informatycy, którzy ją znają, dlatego w pierwszej kolejności polecamy kontakt z zaprzyjaźnionym informatykiem.
Jeżeli problem pojawił się nagle, to w 99% związane jest to właśnie z infrastrukturą.
Poniżej prezentujemy kilka podpowiedzi, które mogą pomów c diagnostyce:
1. Jeżeli w konfiguracji masz podane IP, to sprawdź czy serwer (komputer do którego się łączysz) ma dalej taki sam IP
2. Sprawdź czy masz połączenie do tego IP ze swojego komputera (np. programem ping)
3. Sprawdź czy na serwerze firewall nie blokuje połączeń (może się zaktualizował)
4. Sprawdź czy na serwerze antuwirus nie blokuje połączeń (może się zaktualizował)
5. spróbuj w konfiguracji programu zmienić IP serwera na jego nazwę (np. \\DELL\...) - może IP są przyznawane dynamicznie przez serwer DHCP i zmienił się IP tego serwera
6. Sprawdź na innym komputerze z zainstalowaną ProstąPaczką, jeżeli tam jest taka sama konfiguracja i zadziała to może znaczyć że jest jakiś problem z Twoim komputerem
Jeżeli tam też nie działa, to przyczyny należy szukać na serwerze.
7. Zawsze można spróbować restartu komputera / serwera aby połączenia nawiązały się na nowo