ProstaPaczka2
ProstaPaczka2 => Poczta Polska => Wątek zaczęty przez: Piotr w Kwiecień 02, 2020, 11:00:43 am
-
(na podstawie zapytania)
Od ostatniej aktualizacji Elektronicznego Nadawcy (wątek na forum (https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,300.0.html) przy próbie przygotowania listu z wieloma paczkami do jednego odbiorcy pojawia się komunikat:
30401: Wielopaczkowość jest niedostępna dla przesyłek powiązanych z Allegro
Czym to może być spowodowane?
-
Jest to komunikat zwracany przez Elektronicznego Nadawcę.
Najwidoczniej Poczta Polska postanowiła zablokować, dla zamówień z Allegro Dostawa, możliwość tworzenia przesyłek składających się z wielu paczek.
Zapytamy Poczty Polskiej czy to jakiś "błąd" czy działanie z premedytacją.
Jest to temat bardziej dla opiekunów biznesowych, może też takie regulacje wprowadzili w regulaminach usługi.
Jak się czegoś dowiemy to powiadomimy w tym wątku.
-
Próba przygotowania takich przesyłek może spowodować że Elektroniczny Nadawca nie pozwoli na drukowanie kolejnych (nawet prawidłowych) i będzie zwracał komunikat:
79402: W zbiorze występują przesyłki błędne
Klient podpowiada, że należy taką przesyłkę przenieść do innego zbioru z poziomu EN, aby można było dalej drukować etykiety.
-
Otrzymaliśmy właśnie oficjalne stanowisko Poczty Polskiej w temacie wielopaczkowości dla przesyłek Allegro:
w ramach ostatniej aktualizacji Elektronicznego Nadawcy (EN), która miała miejsce 31.03 na 01.04, wyłączona została opcja wielopaczkowości w przypadku przesyłek tworzonych do zamówień allegro – powiązanych na podstawie aliasu e-mali w domenie @allegromail.pl.
Powyższa decyzja została podjęta z uwagi na brak możliwości technicznych prawidłowego dostosowania pozostałych funkcjonalności w ramach współpracy z Allegro.
Trwają prace nad przywróceniem tej funkcjonalności w kolejnym wydaniu Elektronicznego Nadawcy. Obecnie klienci mogą nadawać kolejne przesyłki do jednego zamówienia, jedynie poprzez skorzystanie z opcji „kolejna przesyłka” lub „dodatkowa przesyłka”.
Włączenie opcji wielopaczkowość jest możliwe w przypadku usunięcia powiązania przesyłki z Allegro – tzn poprzez usunięcie z aliasu (e-maila) Allegro elementów odpowiadających za zamówienie lub całego aliasu. Zabieg ten będzie skutkował brakiem automatycznego przekazania numeru przesyłki do Allegro.