Poczta Polska zarządza dostępnymi punktami odbioru na bieżąco i punkty mogą "pojawiać się" i "znikać" za każdym pobraniem listy placówek.
Najlepiej jest sprawdzić czy zapisany punkt jest dostępny w wyszukiwarce on-line Poczty Polskiej:
https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/Można też pobrać aktualne pliki ze strony dotyczącej integracji ze sklepami internetowymi i tam sprawdzić czy punkt występuje:
https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/integracja-sklepu/(pliki na stronie Poczty Polskiej mogą być rzadziej aktualizowane niż w API, więc mogą istnieć rozbieżności między nimi).
Jeżeli nie ma tego punktu odbioru w podanych miejscach, to przyczyn może być wiele:
- partner Poczty nie zgłosił takiego punktu
- punkt ma remont i nie można tam dostarczać przesyłek
- punkt jest nieczynny (np. choroba)
- punkt przestał istnieć (np. sklep został zamknięty)
- itd
Po szczegóły w razie potrzeby należy zgłaszać się do Poczty Polskiej.
Jeżeli już wiadomo że danego punktu nie ma (choć mógł być jeszcze dzień wcześniej), to należałoby ustalić nowy punkt z odbiorcą i zmienić jego dane w swoim systemie. Dopiero wtedy należy tworzyć nowy list przewozowy w ProstejPaczce.