Poczta Polska w Elektronicznym Nadawcy domyślnie blokuje konto po 3 próbach logowania.
Taka sama zasada dotyczy komunikacji przez API Elektronicznego Nadawcy.
Jeżeli po zmianie hasła w EN nie zostanie ono zmienione w ProstejPaczce, to każda próba przygotowania listu jest traktowana jako próba zalogowania na błędne dane uwierzytelniające.
Jeżeli zmiana hasła musi być wykonywana cyklicznie to najlepiej zaplanować jego wymianę po godzinach pracy, aby wykluczyć możliwość użycia na innym komputerze starych danych podczas ustawiania nowych .
Login i hasło do konta Elektronicznego Nadawcy w ProstejPaczce wprowadza się w jednym miejscu:
zakładka POCZTA POLSKA -> ikona ustawień -> przycisk KONTA.
Jeżeli pozostałe stanowiska nie pracują, to można spokojnie zmienić dane logowania. Po zmianie danych najlepiej sprawdzić czy komunikacja działa poprawnie i spróbować pobrać bufory, albo listę zbiorów.
Jeżeli program się komunikuje z API EN, to następnego dnia pozostałe stanowiska, podpięte do tej bazy, będą korzystały z tych ustawień.
Jeżeli konto Elektronicznego Nadawcy zostanie zablokowane w trakcie dnia pracy, to należy wziąć pod uwagę, że w chwili zmiany danych logowania w zakładce POCZTY POLSKIEJ na innym stanowisku ktoś może używać jeszcze poprzedniej wersji ustawień. W takim przypadku stanowisko to ponownie zablokuje dostęp do konta EN.
Może tak się stać, np. gdy na jakimś stanowisku jest wyświetlona zakładka POCZTY POLSKIEJ i ktoś w międzyczasie będzie próbował wykonać jakieś operacje na tej zakładce.
Zalecamy aby w takich przypadkach:
1. wyłączyć program ProstaPaczka na wszystkich stanowiskach
2. Zmienić dane dostępowe na jednym stanowisku
3. Sprawdzić czy dane dostępowe działają
4. Uruchomić program na pozostałych stanowiskach.
Kilka uwag dodatkowych:
1. Ustawienia konta EN są jedne w obrębie jednej bazy ProstejPaczki, jeżeli jakiś komputer posiada odrębną bazę to także należy zmienić tam dane dostępowe
2. Te same dane mogą być używane przez inne programy, czy przeglądarki - pamiętaj aby zmieniać hasła wszędzie
3. Przy wpisywaniu hasła zdarza się że wpisany będzie jakiś inny znak, albo wkradnie się spacja po skopiowaniu z maila, w takich przypadkach EN uzna to hasło za nieprawidłowe, najlepiej upewnić się wpisując/kopiując hasło do notatnika i dopiero z notatnika przekleić do ProstejPaczki.