Autor Wątek: Weryfikacja przesyłek Allegro przez Elektronicznego Nadawcę  (Przeczytany 2700 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1770
Na dzień dzisiejszy Poczta Polska w API Elektronicznego Nadawcy stosuje dwie formy weryfikacji czy przesyłka Allegro Dostawa jest "prawidłowa":
1. Na podstawie danych referencyjnych zamówienia Allegro
2. Na podstawie adres e-mail odbiorcy
Można stosować jedną lub drugą metodę (czytaj: sam zakodowany e-mail z domenty Allegro powinien wystarczyć do utworzenia etykiety Allegro Dostawa).

1. Dane referencyjne zamówienia Allegro
W oknie edycji danych listu do przesyłek Allegro Poczta Polska znajdują się pola do wprowadzenia:
- identyfikatora sprzedającego na Allegro
- identyfikatora zamówienia w systemie Allegro
- identyfikatora sposobu dostawy z systemy Allegro
- informacji o kanale pobrania danych (REST API, MS Allegro).

2. Zakodowany e-mail odbiorcy
W Allegro dla każdej transakcji przygotowywany jest specjalny zakodowany adres e-mail ("z plusem").
Adres ten zawiera informację dotyczącą zamówienia i klienta składającego zamówienie.
Podanie takiego adresu e-mail jako adresu odbiorcy przesyłki powinno wystarczyć do utworzenia etykiety nadawczej na koncie dedykowanym Allegro Dostawa.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1770
W wersji 20.2.3 dodaliśmy funkcję wyłączenia przekazywania danych referencyjnych do zamówienia Allegro w przypadku gdy:
- nie ma wprowadzonego identyfikatora transakcji (zamówienia)
ORAZ
- nie ma wprowadzonego identyfikatora sprzedającego z systemu Allegro
ORAZ
- nie ma wprowadzonego identyfikatora sposobu dostawy z systemu Allegro

Jeżeli będą występowały jakieś problemy z weryfikacją tych danych przez Elektronicznego Nadawcę i będzie wpisany adres e-mail odbiorcy mail "z plusem" to można usunąć te parametry w oknie edycji danych listu i spróbować przygotować etykietę.