Autor Wątek: Zmiany rozliczenia przesyłek Allegro od 29 maja 2020  (Przeczytany 3905 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Allegro na swoich stronach już jakiś czas temu poinformowało że będzie zmieniać sposób rozliczania przesyłek Allegro Poczta Polska.
Informacja dostępna jest pod linkiem: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/metody-dostawy-poczty-polskiej-nowy-model-rozliczen-EY0aDmkkyuA

Cytuj

29 maja 2020 włączyliśmy do naszej Usługi Dostawy następujące metody:
    Allegro Pocztex Kurier 48
    Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie
    Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
    Allegro Punkty Poczta pobranie
    Allegro Przesyłka polecona


W ProstejPaczce odpowiedniki tych metod to:
    Allegro Pocztex Kurier 48 -> Allegro Pocztex kurier 48
    Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie -> Allegro Pocztex kurier 48 z wpisaną kwotą pobrania
    Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch -> Allegro Poczta Polska Odbiór w punkcie
    Allegro Punkty Poczta pobranie -> Allegro Poczta Polska Odbiór w punkcie z wpisaną kwotą pobrania
    Allegro Przesyłka polecona ->  -> Allegro Przesyłka polecona

Dalej możemy zapoznać się z warunkami prawidłowego rozliczenia:
Cytuj

Aby skorzystać z oferty, musisz wykonać 3 kroki:
    Poprawnie przekazywać adres mailowy do Poczty Polskiej
        UWAGA! ten krok jest konieczny. Bez niego nie rozliczysz się bezpośrednio z Allegro.
    Ustawić w cennikach poprawne ceny maksymalne
    Mieć login i hasło do narzędzia nadawczego Poczty Polskiej


Szczegółowo rozpisana jest też informacja o tym jak powinno wyglądać przekazanie adresu e-mail.

Cytuj
Dla każdego zamówienia poprawnie przekazuj do Poczty Polskiej adresy e-mail.
Jest to warunek konieczny do tego, żeby rozliczać się bezpośrednio z Allegro, a nie z Pocztą Polską. System nadawczy Poczty rozpoznaje przesyłkę właśnie na podstawie adresu e-mail klienta.
Gdy nadajesz przesyłki, zawsze wprowadzaj pełny, poprawny adres e-mail klienta. Pełny adres zawiera dwie części połączone znakiem “+” oraz domenę @allegromail.pl. Znajdziesz go zawsze w powiadomieniach o sprzedaży i w szczegółach zamówienia.

Allegro ma obserwować przekazywanie adresu e-mail do sytemu pocztowego i powiadamiać o włączeniu do nowego sposobu rozliczenia.
Ważne jest, że jak nie będzie się tego robić, to Allegro usunie z danego konta sposoby dostawy z przedrostkiem "Allegro".

Poczta Polska ma pozwolić na tworzenie listów "Allegro' na kontach ze standardową umową.
Firmy, które nie mają takiej umowy mają mieć zaproponowane warunki współpracy.

Potwierdza to informacja uzyskana od Poczty Polskiej:
Cytuj
Odnośnie pytania o dotychczasowe konta Allegro Dostawa: konwersja polegać będzie na tym, że dotychczasowa walidacja przesyłek z przedrostkiem Allegro ( które można było nadawać tylko na kontach Allegro Dostawa a i na to konto nie można było importować innych zamówień, łącznie z tymi z usług Poczty Polskiej) zostaje wyłączona. Dostępność konta uzależniona jest od trwania umowy, jej ankesowania / przedłużenia. ( są np Klienci, którzy posiadali tylko umowę na Allegro Dostawa). Taka umowa, tj dawne Allegro Dostawa, przy przedłużeniu i np rozszerzeniu o usługę Pocztex Ekspres 24, będzie aktywna w e-nadawcy i może zawierać nie tylko dotychczasowe usługi Allegro Pocztex Kurier 49 i Allegro Przesyłka firmowa eCommerce ale również inne. Jeżeli na obu kontach ( standardowym i Allegro Dostawa ) dodane są konta Allegro, na obu można będzie importować wszystkie przesyłki z listy dostępnej w umowie. Kwestia rozliczeń, czy Sprzedawca > Allegro a Allegro > Poczta Polska czy Sprzedawca > Poczta Polska zależą od spełnienia warunków Allegro i zapisów umowy. W ww dokumencie znajduje się dokładne wyjaśnienie tego tematu.

Poczta Polska przygotowała instrukcję, w której przedstawiony jest sposób oznaczania prawidłowo rozpoznanych przesyłek.
Instrukcja Poczta Polskiej dostępna jest pod adresem: https://e-nadawca.poczta-polska.pl/download/instrukcja-en-allegro_v.1.0_mdk.docx

Według informacji od Poczty Polskiej nie będą wprowadzane żadne zmiany w Elektronicznym Nadawcy:
Cytuj
Uprzejmie wyjaśniamy, że po wejściu nowego sposobu rozliczeń Allegro po stronie e-nadawcy nie będą blokowane zmiany pól (

Wygląda na to, że trzeba mocno pilnować poprawności adresu e-mail przekazywanego do Poczty Polskiej.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
W jaki sposób skonfigurować teraz PP, jeśli dotychczas miałem dwie umowy (swoją i Allegro) oraz w PP były ustawione dwa konta? Od 1 czerwca chciałbym, żeby wszystko wpadało do jednego konta, czyli tego z indywidualnej umowy. Wg Poczty można tak zrobić.

1. Wystarczy, jeśli usunę z PP konto Allegro i powiążę te metody dostawy z moim kontem?
2. Co z zamówieniami wcześniejszymi, które teraz będziemy realizować? Tzn zakup z przed 29 maja, ale realizacja po 29 maja.


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
W jaki sposób skonfigurować teraz PP, jeśli dotychczas miałem dwie umowy (swoją i Allegro) oraz w PP były ustawione dwa konta? Od 1 czerwca chciałbym, żeby wszystko wpadało do jednego konta, czyli tego z indywidualnej umowy. Wg Poczty można tak zrobić.
1. Wystarczy, jeśli usunę z PP konto Allegro i powiążę te metody dostawy z moim kontem?

Usuwać konta nie trzeba, można je zostawić.
Rozwiązania są 2:
1. Przestawić w metodach eksportu aby dla metod allegro wybierane było konto standardowe
2. Wyłączyć w metodach eksportu wskazanie konta Allegrowego (zostawić pustą listę wyboru) i oznaczyć konto standardowe jako domyślne (w POCZTA POLSKA -> zębatka -> KONTA)
W obu przypadkach do przygotowania listu będzie wybierane konto standardowe.

Cytuj
2. Co z zamówieniami wcześniejszymi, które teraz będziemy realizować? Tzn zakup z przed 29 maja, ale realizacja po 29 maja.
W tym przypadku nie pomogę.
Nie trafiliśmy na to w materiałach.
Wydaje się że po 29 maja listy  wszystkie listy powinny trafiać do konta standardowego niezależnie od daty faktycznego złożenia zamówienia.
Lepiej i tak zapytać o to przedstawiciela Allegro / Poczty Polskiej.

Grzegorz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Witam mam ten sam problem zawsze łączyłem się z kontem poczty allegro przełączyłem na zwykłe i powinno być ok
ale wywala mi błąd
dzwoniłem do opiekuny poczty polskiej i nie jest mi w stanie pomóc
błąd jaki mi wywala

Żądanie protokołu HTTP zostało zabronione przez schemat uwierzytelniania klienta „Basic”.
Serwer zdalny zwrócił błąd: (403) Zabronione.

Proszę o informacje czy wina jest po poczcie polskiej czy trzeba coś zrobić w prostej paczce


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Serwer zdalny zwrócił błąd: (403) Zabronione.
Ten komunikat pochodzi z serwera Elektronicznego Nadawcy - to EN  blokuje możliwość przygotowania etykiety.

Proszę się upewnić że do tworzenia listu używane jest poprawne konto.
W pasku z nazwą okna jest podana nazwa konta Elektronicznego Nadawcy używanego to przygotowania listu

Jeżeli konto jest prawidłowe, to zalecałbym sprawdzenie danych dostępowych - EN potrafi zablokować konto  jak się kilka razy użyje nie tych danych.
(chyba że inne przesyłki "nie allegrowe" dają się na tym koncie wygenerować - wtedy można założyć że dane są odpowiednie).

Jeżeli konto jest właściwe to przesłałbym cały komunikat (można go skopiować wciskając przycisk ze znakiem zapytania po prawej stronie pola z treścią) do opiekuna Poczty aby przekazał go do osób IT w celu wyjaśnienia.
Można dać nas DW - w razie jakby pojawiły się pytanai do nas, to postaramy się wziąć udział w dyskusji.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Zmieniłem konto w metodach eksportu na nasze podstawowe. Na tą chwilę żadna paczka nie wpada do konta EN przypisanego na umowie Allegro.
Na wszelki wypadek podpisałem z Pocztą aneks do umowy Allegro, ale z tego co handlowiec mówił, za kilka miesiecy sami wypowiedzą umowę, jeśli nie będzie nadań.

Zamówienia starsze, z przed 29 maja oraz bieżące, w mojej ocenie wpadają prawidłowo. SMARTowe mają oznaczenie "Allegro SMART", więc też powinno być OK.

Niestety Poczta nie umie za dużo pomóc, bo sami nie wiedzą. Rozmawiałem z naszym opiekunem i kierownikiem handlowców w naszym regionie, ale oni wiedzą jeszcze mniej niż ja.

Jeszcze pozostaje sprawdzenie za kilka dni, czy paczki Allegro są zaliczane jako Allegrowe i rozliczam właśnie z nimi, czy też nie oraz czy wszystkie paczki SMART są rozliczane wg deklarowanych zasad.

Byłoby nieprzyjemnie, gdyby za czerwiec Poczta policzyła nam opłaty za kilka (kilkanaście) tysięcy paczek.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
Jeszcze pozostaje sprawdzenie za kilka dni, czy paczki Allegro są zaliczane jako Allegrowe i rozliczam właśnie z nimi, czy też nie oraz czy wszystkie paczki SMART są rozliczane wg deklarowanych zasad.

Jak to Pan będzie weryfikował?
Na podstawie informacji od działu handlowego Poczty Polskiej?

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
taki mam zamiar. Liczę, że wyślą mi informację ile przesyłek zostało zaliczonych jako Smart, ile jako Allegro ale z płatnością. Z SGT wyciągnę też te dane i porównam je ze sobą. Nie spodziewam się pokrycia 1:1, ale przynajmniej mocno zbliżonych ilości.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Cytuj
1. Przestawić w metodach eksportu aby dla metod allegro wybierane było konto standardowe

Aby to wykonać należy:
1. W zakładce modułu z którego tworzone są listy (np. PACZKI SELLO, SUBIEKT GT, SUBIEKT NEXO, WAPRO MAG) trzeba kliknąć w ikonę zębatki
2. Następnie w przycisk METODY EKSPORTU
3. W oknie zarządzania metodami eksportu trzeba znaleźć metody allegrowe dla Poczty Polskiej i dla wszystkich z nich:
- odznaczyć zaznaczenie - wtedy będzie wybierane konto Poczty Polskiej oznaczone jako domyślne (w module POCZTA POLSKA)
- wybrać inne konto (te z umową standardową) - wtedy na danym stanowisku będzie zawsze używać wskazanego konta.