ProstaPaczka2
ProstaPaczka2 => Sello => Wątek zaczęty przez: Dawid Hładczuk w Styczeń 27, 2020, 10:08:02 am
-
Dzień Dobry,
Jestem w trakcie przygotowywania odpowiedniej konfiguracji PP2 dla naszych pracowników.
Konfiguracja kurierów, sello, tryb pracy mapowanie, odpowiednie opisy itd.
Zajęło mi to wszystko trochę czasu i teraz chciałbym już skonfigurowaną PP2 przenieść na inne stacje robocze.
Próbowałem wykonać Kopię zapasową jednak otrzymałem taki oto niespodziewany wyjątek:
unrecognized service parameter block
---- INNER EXCEPTION MESSAGE ----
unrecognized service parameter block
---- INNER EXCEPTION MESSAGE ----
unrecognized service parameter block
W związku z tym mam 2 pytania:
- Dlaczego nie mogę wykonać Kopii Zapasowej
- Czy jest jakaś inna metoda na przeniesienie całej konfiguracji
Będę wdzięczny za każdą próbę pomoc.
-
Myślę, że w tym przypadku konieczne będzie skonfigurowanie wersji wielostanowiskowej PP2, a nie zwielokrotnianie konfiguracji. Samo przeniesienie z kopii zapasowej na inne stanowisko spowoduje, że każdy komputer będzie korzystał ze swoich ustawień i swojej bazy danych, a to nie jest oczekiwane zachowanie programu.
Proszę w pierwszej kolejności zdecydować który z komputerów będzie serwerem dla innych. Tam należy zainstalować serwer Firebird. Szczegółową instrukcję instalacji tej usługi znajdzie Pan tu: https://www.lcsoft.pl/2017/06/12/faq-zainstalowac-serwer-firebird/
Po zainstalowaniu serwera, należy:
- Skopiować plik bazy danych (PP_DB.FDB) z katalogu aplikacji ProstaPaczka2: C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka. (w Pana przypadku z komputera, na którym była skonfigurowana pierwsza wersja PP2)
- Umieścić plik bazy danych (PP_DB.FDB) na SERWERZE w lokalizacji dostępnej dla wszystkich użytkowników: Np.: c:\prosta_paczka_baza\PP_DB.FDB.
- Upewnić się że usługa Firebird jest włączona (sprawdzić widoczność i stan na liście usług w Windows)
Aby mieć pewność, że nie będzie problemów z połączeniem z innych komputerów, możemy na czas konfiguracji wyłączyć zabezpieczenia sieciowe (firewalle) i antywirusy.
W kolejnych krokach należy:
- W zakładce ADMINISTRACJA -> zakładka OGÓLNE -> przycisk KONF. POŁĄCZENIA zresetować ustawienia na ustawienia serwerowe wciskając przycisk „Resetuj ustawienia (serwer)”
- Wpisać ścieżkę do bazy danych znajdującej się na SERWERZE (w naszym przypadku: c:\prosta_paczka_baza\PP_DB.FDB)
- Wpisać adres IP (lub nazwę) SERWERA
- Uruchomić test połączenia przyciskiem „Testuj połączenie”
Jeżeli na serwerze bazę danych umieściliśmy w lokalizacji: C:\Baza_prosta_paczka\PP_DB.FDB, to taką właśnie ścieżkę wpisujemy w konfiguracji serwera i każdej końcówki klienckiej.
UWAGA!!! Nie należy wprowadzać lokalizacji sieciowej!
UWAGA!!! Na każdym stanowisku musi być ustawiony ten parametr! W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości korzystania ze wspólnej bazy danych.
Po ustawieniu powyższych parametrów na każdym stanowisku komputerowym, wszystkie instancje będą mogły korzystać z tej samej historii. Innymi słowy wszystkie komputery dostaną dostęp do ustawień zapisanych w bazie danych i cała historia nadanych przesyłek będzie zapisywać się we wspólnej bazie, do której dostęp możliwy będzie na wszystkich stanowiskach.
Ostatnim krokiem jest przeniesienie ustawień unikatowych dla stanowiska. Znajdują się one w katalogu C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA. Jeśli któryś komputer ma mieć takie same ustawienia jak serwer, należy skopiować zawartość wskazanego folderu z serwera, dokładnie w to samo miejsce na konfigurowanym komputerze. Ustawienia można kopiować również między końcówkami. W Pana konkretnym przypadku najpierw kopiujemy ustawienia z obecnie skonfigurowanego komputera na serwer, a następnie na końcówki klienckie.
-
Dziękuję za odpowiedź.
Wszystko działa prawidłowo.
-
Bardzo proszę.
Miłego!