Autor Wątek: Kompletacja po numerze listu - DPD  (Przeczytany 12986 razy)

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 84
Witam,
Podczas skanowania listu przewozowego od DPD w celu otworzenia okna kompletacji pojawia się pewien problem. Mianowicie pod kodem kreskowym DPD kryje się nie tylko numer listu ale również kilka znaków przed i po numerze, przykładowo:
nr listu: 1000347497595U
dane po zeskanowaniu: %0005827100034797595U101616
Przez to PP nie znajduję paczki w systemie i w celu włączenia kompletacji, należy ręcznie usuwać niepotrzebne znaki.
Czy istnieje możliwość, aby w jakiś sposób to usprawnić?
Pozdrawiam

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
Dla pewności: nadmiarowo jest znak "%' i cyfry po 'U'?
Spróbujemy to obejść w kolejnych wersjach programu.

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 84

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
W wersji 21.8.4 został dodany mechanizm który wybierze 14 znaków ze skanowanego numeru.
https://forum.prostapaczka.pl/wazne-informacje-i-ogloszenia/v21-8-4/

Problem ten nie powinien już występować.
Na środowisku testowym numery były dłuższe o 1 znak.
Jeżeli dalej będzie to prosimy o kilka przykładów numeru listu zeskanowanego skanerem klawiaturowym.


bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 84
W tym momencie dla około połowy listów program nie znajduję numeru i nie uruchamia kompletacji.
Przykłady zeskanowanych listów:
%10094021000349084187U101616 (numer w PP 1000349084187U) - nie
%10221221000349084182U101616 (1000349084182U) - nie
%00622001000349084180U101616 (1000349084180U) - nie
%00184001000349084173U101616 (1000349084173U) - nie
%10830471000349084164U101616 (1000349084164U) - uruchomiło kompletacje
%00104501000349084142U101616 (1000349084142U) - uruchomiło
%00823001000349084161U101616 (1000349084161U) - uruchomiło
%10320951000349084148U101616 (1000349084148U) - nie








Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
Wszystkie numery mają taką samą konstrukcję. Numer jest  rozpoznawany za pomocą wyrażeń regularnych, więc odczytywane powinny być tak samo wszystkie numery.
Jak wprowadzimy ręcznie podane numery to wyszukiwanie działa.

Proszę sprawdzić czy w numerze nadawczym w paczce Sello numer listu nie  jest wprowadzony z jakimś dodatkowym znakiem, np.: spacją.
Wyszukiwanie jest realizowane co do znaku, aby działało szybciej.

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 84
Tutaj sytuacja się wyjaśniła i problem leży po Naszej stronie. Pracujemy poprzez pulpit zdalny i o ile na komputerze lokalnym czytnik kodów kreskowych wszystko ładnie skanuje, tak przy pracy na serwerze bywa, że zamiast znaku % wskazuje cyfrę 5 lub, a zamiast "U" wstawia "u". Gdy nastąpi jedno z dwóch takich zdarzeń to oczywiście program nie znajduję listu.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
Dziękuję za informację. Windows nieustannie zaskakuje :)