Autor Wątek: Propozycja zmian  (Przeczytany 5064 razy)

kaczor

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
Cześć wszystkim :)

Chciałem zapytać czy jest możliwość wprowadzenia kilku nowości w programie:

1. Zaszycie ustawień programu w bazie danych na wzór subiekta i sello. Po aktualizacji program zaciąga ustawienia programu z bazy. Aktualizacji PP2 jest sporo i każda wymaga trochę pracy na każdym stanowisku. Na chwilę obecna robimy to plikami przenosząc pomiędzy stanowiskami

2. Wprowadzenie drukarki domyślnej Windowsa na wydrukach. Na chwilę obecna jest wybór stały. Mamy w firmie 2 drukarki sieciowe. Jak jedna idzie do serwisu lub to ludzie zmieniają domyślną w systemie na inną i dalej wszystko działa. W subiekcie i sello to tak działa. Teraz musimy na każdym stanowisku zmieniać drukarki w takiej sytuacji

ps. trochę zły dział, ale do żadnego ten temat nie pasuje ;)


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1831
Witam

Cytuj
1. Zaszycie ustawień programu w bazie danych na wzór subiekta i sello. Po aktualizacji program zaciąga ustawienia programu z bazy. Aktualizacji PP2 jest sporo i każda wymaga trochę pracy na każdym stanowisku. Na chwilę obecna robimy to plikami przenosząc pomiędzy stanowiskami

Część ustawień jest już w bazie danych programu, a te ustawienia, które uważaliśmy że mogą być różne per stanowisko zostawiliśmy jako pliki.
W końcu to wprowadzimy, ale zagadnienie jest na tyle "kłopotliwe", że nie możemy tego zrobić z dnia na dzień.


Cytuj
. Wprowadzenie drukarki domyślnej Windowsa na wydrukach. Na chwilę obecna jest wybór stały. Mamy w firmie 2 drukarki sieciowe. Jak jedna idzie do serwisu lub to ludzie zmieniają domyślną w systemie na inną i dalej wszystko działa. W subiekcie i sello to tak działa. Teraz musimy na każdym stanowisku zmieniać drukarki w takiej sytuacji
A z tym spróbujemy powalczyć w kilku najbliższych wersjach.



kaczor

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
Spokojnie to takie przemyślenia na przyszłość :)

Na chwilę obecna jest tyle zmian na Allegro i Sello, że to one są priorytetem.


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1831
W najnowszej wersji (19.7.7) wydruk etykiet/manifestów będzie puszczany na drukarkę domyślną gdy:
- zaznaczony będzie checkbox wysyłania do drukarki
- nie będzie wybrana żadna drukarka (pozostawiona pusta lista)


kaczor

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
Dziękuję  :)

kidl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 95

Cytuj
1. Zaszycie ustawień programu w bazie danych na wzór subiekta i sello. Po aktualizacji program zaciąga ustawienia programu z bazy. Aktualizacji PP2 jest sporo i każda wymaga trochę pracy na każdym stanowisku. Na chwilę obecna robimy to plikami przenosząc pomiędzy stanowiskami

Część ustawień jest już w bazie danych programu, a te ustawienia, które uważaliśmy że mogą być różne per stanowisko zostawiliśmy jako pliki.
W końcu to wprowadzimy, ale zagadnienie jest na tyle "kłopotliwe", że nie możemy tego zrobić z dnia na dzień.


Jestem "rozdarty" w tym temacie.
Z jednej strony, faktycznie to kłopotaliwe robienie ustawień na wszystkich stanowiskach w firmie po aktualizacji. Wraz z moim, którego używam tylko do ustawień i testów, dochodzą 3 stanowiska pakowaczy, jedno magazyniera, jeden komp zapasowy i jedno spółki. Skakanie od kompa do kompa jest czasochłonne. Wrzucenie ustawień do bazy rozwiązałoby sprawę.

Z drugiej strony, to nie jest dobre rozwiązanie w naszym przypadku. Już natknąłem się na ustawienie zapisywane w bazie, gdzie na jednym ze stanowisk w biurze (spółka) potrzebowałem zaciągać też "Usługi" do kompletacji. Niestety włączenie tej pozycji powodowało, że pakowacze też na swoich stanowiskach też mieli w kompletacji "Usługi" i każde ZK musieli klikać ręcznie, że mają "Koszt dostawy", który w SGT jest jako usługa. Ponieważ pakowacze mają więcej dokumentów niż spółka, to ustawienia dałem pod nich.

Ustaleń, które na różnych stanowiskach są inaczej skonfigurowane mamy więcej. Jeśli wszystkie ustawienia wrzucimy do bazy, pozostanie mi tylko tworzyć oddzielne bazy na potrzeby stanowisk, więc praca sieciowa w niektórych przypadkach przestanie działać.

Można pomyśleć nad utworzeniem 2-3 plików ustawień zapisywanych w bazie, gdzie na stanowisku określalibyśmy z których ma korzystać.
Mielibyśmy np:
"Ustawienia dla pakowaczy"
"Ustawienia dla biura"
Każde z ww miałoby swoją konfigurację ustawień i trzeba byłoby na stanowisku wskazać, z której wersji ustawień dane urządzenie ma korzystać.
To ułatwiłoby mi pracę. Mógłbym ustawić wersję pierwszą i wszyscy mieliby OK, później przełączyć się na wersję drugą i reszta tez miałaby OK.
Wszystko nie ruszając się z fotela :D

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1831
I właśnie to co Pan opisał jest największym problemem.
Część ustawień musi być per stanowisko (np. konfiguracja drukarek - nie wszyscy mają drukarki sieciowe).

Tych ustawień, które trzeba byłoby "wrzucić" do bazy nazbierało się dość "dużo". Każdy zestaw ustawień trzeba traktować oddzielnie aby zmienić sposób ich odczytywania/zapisywania.

Zrobienie z tego funkcji, która pozwoliłaby na definiowanie ustawień per stanowisko a jednocześnie dała się jakoś zarządzać, jest "kłopotliwa".
Dlatego na razie odsuwamy to na dalszy plan.