ProstaPaczka2
ProstaPaczka2 => Sello => Wątek zaczęty przez: Piotr w Sierpień 28, 2019, 04:39:28 pm
-
(przeniesiony ze zgłoszenia mailowego)
Po aktualizacji programu na jednym stanowisku program nie chce się włączyć.
Czy są Państwo w stanie pomóc?
Komputer pracuje na windows 7.
-
Musieliśmy podnieść wymagania programu dotyczące środowiska uruchomieniowego .NET Framework do wersji 4.6.2 (wymagania Subiekta nexo).
Po tej zmianie komputer, na którym instalowana będzie ProstaPaczka, musi mieć co najmniej wersję 4.6.2.
Zalecamy jednak instalację nowszych edycji (będzie spokój na dłuższą chwilę).
Np. ze strony Microsoftu: https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet-framework/net472
System Windows 7 wymaga samodzielnej instalacja.
Na systemach Windows 10 wystarczy zaktualizować Windowsa i odpowiedni .NET Framework powinien być zainstalowany razem z aktualizacjami.
-
Jeden z klientów, który miał podobny problem na Windows 7, miał problem przy instalacji .NET Framework. Problem rozwiązał się po aktualizacji Windows 7 do najnowszej wersji.
-
Dziś zainstalowałem PP2 z wersji 19.7.2 do 19.9.0, niestety nie chce się uruchomić - "Program ProstaPaczka przestał działać".
Opis błędu:
"Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: CLR20r3
Podpis problemu: 01: ProstaPaczka.exe
Podpis problemu: 02: 19.9.0.0
Podpis problemu: 03: 5d6e27a9
Podpis problemu: 04: PresentationFramework
Podpis problemu: 05: 4.7.3429.0
Podpis problemu: 06: 5cdb7ec3
Podpis problemu: 07: 2f7
Podpis problemu: 08: f
Podpis problemu: 09: System.IO.FileNotFoundException
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowe informacje 1: 5bda
Dodatkowe informacje 2: 5bda85065f1843031eb5a9dac57fa24e
Dodatkowe informacje 3: 1aed
Dodatkowe informacje 4: 1aed7554933f7e06b84995c931a9a28b
Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415
Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt"
Coś, ktoś?
Instalacja "Jako administrator", uruchomienie również. Serwer zrestartowany po instalacji.
Na stanowiskach klienckich mam wcześniejszą wersję i póki co działa.
-
Czy próbował Pan kroków z poprzednich postów?
1. Aktualizacja systemu do najnowszej wersji
2. Aktualizacja .net framework, np stąd: https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet-framework/net472
-
Liczyłem na to, że nie będzie mi potrzebna ta aktualizacja. Mam wersję 4.7.
Muszę też przyznać, że "boję" się aktualizacji Framework'a. Na jednym z komputerów klienckich w sierpniu został on zaktualizowany, niestety wywołało to szereg niefajnych zdarzeń. Najważniejsze to, że przestały drukować się paragony (Nexo).
1,5 tygodnia walczyliśmy o przywrócenie funkcjonalności drukarki fiskalnej. Był serwis od drukarek, godziny spędzone na tel z pomocą techniczną Insertu oraz godziny na tel z pomocą od Microsoftu. Nie poradzili sobie z tym, nie udało się przywrócić prawidłowego połączenia drukarki z Nexo. Drukarkę podpięliśmy w końcu do innego kompa.
Obawiam się, że po aktualizacji może coś nie działać, ale zaryzykuję. Zaraz będę ją robił z ogromną nadzieją, że będzie wszystko OK.
-
Niestety na problemy związane z produktami Microsoftu nic nie poradzimy.
Znane są przypadki, że aktualizacja bardziej psuje niż pomaga, choć teoretycznie nie powinna, ale zdarza się to rzadko :(
-
Instalacja aktualizacji pomogła, m.in. był Framework. PP2 wystartował.
-
Tym razem Microsoftowi udało się nie zepsuć :)