Autor Wątek: (Sello 1.33.1) Zmiana pobierania adresów - dostosowanie ProstejPaczki  (Przeczytany 2322 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1771
A. Wprowadzenie
W wersji 1.33 Sello wprowadzone były zmiany w sposobie wstawiania adresu do adresu wysyłki transakcji i paczki w Sello. W dane do wysyłki wstawiane były dane punktu odbioru (info na forum Sello).
W wersji 1.33.1 Sello wprowadzony został dodatkowy parametr synchronizacji transakcji z Allegro, który pozwalał na zapisywanie w adresie wysyłki danych odbiorcy wybieranego przez zamawiającego w portalu allegro (przy składaniu formularza).
Więcej o tym można przeczytać w innym wątku: Planowane zmiany w Sello 1.33.1.

W niektórych rodzajach przesyłek jako dane odbiorcy trzeba podać dane osoby, która będzie odbierała przesyłkę z punktu odbioru.
Dlatego też najlepszą opcją jest skonfigurowanie w Sello pobierania zamówień z Allegro w taki sposób, aby do adresu wysyłki wstawiany był inny odbiorca wybrany w zamówieniu w Allegro.

B. Zmiany w ProstejPaczce
W wersji ProstaPaczka v20.2.0 wprowadziliśmy duże zmiany w sposobie pobierania adresów, aby obsłużyć obie sytuacje: gdy parametr wstawiania do adresu wysyłki danych punktu odbioru jest zaznaczony jak i odznaczony.

C. Jak wybierany jest adres odbiorcy?
Jako odbiorca na list przewozowy ustawiany będzie:
- adres z adresu do wysyłki, jeżeli nie jest w nim zapisany punkt odbioru
- adres kupującego, jeżeli w adresie są wpisane dane punktu odbioru

D. Jak sprawdzamy czy adres do wysyłki zawiera dane punktu odbioru?
Aby ustalić, czy w adresie do wysyłki paczki w Sello wprowadzony jest punkt odbioru, weryfikujemy:
1. Jeżeli jest notatka z punktem odbioru, sprawdzimy czy dane punktu z notatki (id punktu, nazwa punktu, ulica punktu) są takie, jak w adresie do wysyłki. Jeżeli dane są takie same, to uznajemy dane jako dane punktu.
2. Jeżeli w nazwisku adresu do wysyłki jest słowo "aczkomat" (od Paczkomat), to traktujemy ten adres jako dane punktu.
3. Jeżeli w nazwisku są zawarte nawiasy "(" i ")" i w tych nawiasach jest liczba, która jest identyfikatorem placówki odbioru Poczty Polskiej - to także traktujemy dane w adresie wysyłki jako punkt odbioru.
4. Jeżeli w nazwisku adresu do wysyłki jest fraza "PACZKA w RUCHu: " - to traktujemy te dane jako adres punktu odbioru.

E. Jak wybieramy dane punktu odbioru na list przewozowy?
W przypadkach, gdy na liście przewozowym trzeba wskazać dane punktu odbioru, to:
1. Wyszukujemy notatki zawierające dane punktu odbioru (zawierające frazę "adres punktu odbioru:")
2. Sprawdzamy, czy adres wysyłki zawiera dane punktu odbioru (jak powyżej) - jeżeli zawiera, to będziemy brali go również pod uwagę w dalszej weryfikacji.
3. Porównujemy adresy (z notatek + opcjonalnie adres do wysyłki) i jeżeli ich dane się różnią, to wyświetlane jest okno pozwalające operatorowi na wskazanie danych punktu odbioru, który ma być wstawiony na etykietę.

F. Jaki telefon jest wybierany na list przewozowy?
Numer telefonu jest wybierany według ustawień: Instrukcja ustawień importu  danych z Sello

G. Jak wybierany jest adres e-mail odbiorcy?
Adres e-mail odbiorcy na list przewozowy jest zawsze ustawiany z adresu do wysyłki (Sello zapisuje tam adres "z plusem").
Adres ten jest wstawiany niezależnie od tego czy dane odbiorcy będą pobrane z adresu do wysyłki, czy z danych zamawiającego.

H. Na co należy uważać?
W związku z tym, że zmiany są spore, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zweryfikowanie, czy w Państwa procesach wybierane są właściwe dane adresowe.
W naszych testach mogliśmy nie wykryć wszystkich możliwych wariantów, dlatego lepiej sprawdzić w godzinę wszystkie formy wysyłki występujące w firmie, niż później odkręcać ewentualne problemy.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby żadne problemy nie wystąpiły, ale niestety nie ma systemów informatycznych, które działają zawsze i wszędzie w 100% zgodnie z  potrzebami użytkownika, a szczególnie w narzędziach integracyjnych, dlatego zawsze należy przeprowadzić weryfikację.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2020, 10:39:40 am wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1771
Pojawiła się już wersja z aktualizacją v20.2.1 poprawiająca problem z zapisywaniem przesyłek Poczty Polskiej.
Wątek: jak aktualizować ProstąPaczkę

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1771
Sprawdziliśmy inne rodzaje przesyłek pod kątem tego samego problemu i przygotowaliśmy kolejną poprawkę dla przesyłek Allegro InPost (ShipX) i Allegro PACZKA w RUCHu

Wątek: jak aktualizować ProstąPaczkę