Wydana została nowa wersja v20.10.3, w której staraliśmy się najszybciej jak to jest możliwe dostosować program do wprowadzonych w Sello 1.37 zmian.
Testy nie wykazały żadnych problemów, jednak zalecamy wstrzymanie się z aktualizacją (Sello i PP2). Wersję v20.3 należy traktować jako 'betę" i traktować ze wszelką podejrzliwością
Publikacja tej wersji jest wymuszona faktem, iż jest kilku klientów, którzy zainstalowali nowe Sello i w poniedziałek mieliby duże utrudnienia w korzystaniu z ProstejPaczki.
Wersja v20.10.2 nie będzie działać z Sello w wersji mniejszej niż 1.37!A. Wprowadzenie
W wersji 1.37 Sello w danych paczki został wprowadzony dodatkowy adres (punktu odbioru przesyłki) w którym znajdować się będą teraz dane wszystkich punktów (poczty, paczkomatów, RUCHu, UPS itd).
B. Zmiany w ProstejPaczce
W wersji v20.10.3 wprowadziliśmy pobieranie danych punktu odbioru z dodanej sekcji w Paczce Sello, oraz zmieniliśmy mechanizm wybierania punktu odbioru. Adres punktu odbioru wprowadzony w nowej sekcji paczki Sello będzie traktowany jako priorytetowy.
Jeżeli będzie uzupełniony (będzie posiadał wypełnioną kolumnę z nazwiskiem), to ignorowane będą pozostałe miejsca gdzie może znaleźć się adres punktu odbioru (notatki, adres odbiorcy).
C. Jak wybierany jest adres odbiorcy?Jako odbiorca na list przewozowy ustawiany będzie:
- adres odbiorcy z paczki Sello jeżeli nie jest w nim zapisany punkt odbioru
- adres kupującego (adres główny kontrahenta), jeżeli w adresie są wpisane dane punktu odbioru (taka sytuacja może się zdarzać dla starszych transakcji pobieranych w wersjach mniejszych niż 1.37)
D. Jak sprawdzamy czy adres do wysyłki zawiera dane punktu odbioru?Aby ustalić, czy w adresie do wysyłki paczki w Sello wprowadzony jest punkt odbioru, weryfikujemy:
1. Jeżeli jest notatka z punktem odbioru, sprawdzimy czy dane punktu z notatki (id punktu, nazwa punktu, ulica punktu) są takie, jak w adresie do wysyłki. Jeżeli dane są takie same, to uznajemy dane jako dane punktu.
2. Jeżeli w nazwisku adresu do wysyłki jest słowo "aczkomat" (od Paczkomat), to traktujemy ten adres jako dane punktu.
3. Jeżeli w nazwisku są zawarte nawiasy "(" i ")" i w tych nawiasach jest liczba, która jest identyfikatorem placówki odbioru Poczty Polskiej - to także traktujemy dane w adresie wysyłki jako punkt odbioru.
4. Jeżeli w nazwisku adresu do wysyłki jest fraza "PACZKA w RUCHu: " - to traktujemy te dane jako adres punktu odbioru.
E. Jak wybieramy dane punktu odbioru na list przewozowy?W przypadkach, gdy na liście przewozowym trzeba wskazać dane punktu odbioru, to:
1. W pierwszej kolejności sprawdzamy czy jest uzupełniona sekcja z adresem punktu odbioru w danych paczki Sello. Jeżeli jest, to te dane zostaną wybrane jako punkt odbioru.
Jeżeli sekcja jest pusta to:
2. Wyszukujemy notatki zawierające dane punktu odbioru (zawierające frazę "adres punktu odbioru:")
3. Sprawdzamy, czy adres wysyłki zawiera dane punktu odbioru (jak powyżej) - jeżeli zawiera, to będziemy brali go również pod uwagę w dalszej weryfikacji.
4. Porównujemy adresy (z notatek + opcjonalnie adres do wysyłki) i jeżeli ich dane się różnią, to wyświetlane jest okno pozwalające operatorowi na wskazanie danych punktu odbioru, który ma być wstawiony na etykietę.
F. Jaki telefon jest wybierany na list przewozowy?
Numer telefonu jest wybierany według ustawień: Instrukcja ustawień importu danych z Sello
G. Jak wybierany jest adres e-mail odbiorcy?
Adres e-mail odbiorcy na list przewozowy jest zawsze ustawiany z adresu odbiorcy paczki Sello (Sello zapisuje tam adres "z plusem").
Adres ten jest wstawiany niezależnie od tego czy dane odbiorcy będą pobrane z adresu do wysyłki, czy z danych zamawiającego.
H. Na co należy uważać?W związku z tym, że zmiany są spore, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zweryfikowanie, czy w Państwa procesach wybierane są właściwe dane adresowe.
W naszych testach mogliśmy nie wykryć wszystkich możliwych wariantów, dlatego lepiej sprawdzić w godzinę wszystkie formy wysyłki występujące w firmie, niż później odkręcać ewentualne problemy.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby żadne problemy nie wystąpiły, ale niestety nie ma systemów informatycznych, które działają zawsze i wszędzie w 100% zgodnie z potrzebami użytkownika, a szczególnie w narzędziach integracyjnych, dlatego zawsze należy przeprowadzić weryfikację.