W przypadku jakichkolwiek problemów z kolektorem, diagnostykę należy rozpocząć od zeskanowania kodu kreskowego do jakiegoś rodzaju edytora tekstu zainstalowanego na kolektorze. Prawidłowo zeskanowany kod powinien nie zawierać dodatkowych znaków specjalnych (jak spacja, tabulacja itd.) i powinien zakończyć się przeniesieniem kursora do nowej linii.
Zeskanujmy trzy kody kreskowe do edytora.
Jeśli po skanach zawartość edytora tekstu wygląda następująco:
9788379762477 9788373913707 9788324619993
,to Twój kolektor dostawia spację na końcu zeskanowanego kodu, a dodatkowo nie wysyła sygnału „ENTER”. Jeśli kody wyglądają następująco:
☸9788379762477
☸9788373913707
☸9788324619993
, to owszem kolektor kończy skan „ENTEREM” ale w prefiksie dodaje jakiś znak specjalny.
Prawidłowy plik tekstowy po zeskanowaniu trzech kodów powinien wyglądać następująco:
9788379762477
9788373913707
9788324619993
Jeśli Twój kolektor sprawia Ci problemy, spróbuj zastosować jedną z poniższych konfiguracji.
Terminal Sunmi L2K SE4750:
"Send Enter key button" "on"
"Data output mode" "keystroke"
"character intervals (ms)" "0"
Terminal Honeywell EDA61k
Settings -> Honeywell Settings -> Scan Settings -> Internal Scanner -> Default Profile -> Data Processing Settings -> Wedge Method -> Keyboard
Settings -> Honeywell Settings -> Scan Settings -> Internal Scanner -> Default Profile -> Data Processing Settings -> Suffix = \r\n
Settings -> Honeywell Settings -> Scan Settings -> Internal Scanner -> Default Profile -> Data Processing Settings -> Wedge as keys = 13