ProstaPaczka2

ProstaPaczka2 => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: gm w Kwiecień 01, 2019, 07:02:02 pm

Tytuł: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: gm w Kwiecień 01, 2019, 07:02:02 pm
Nie wiem gdzie dodać temat - proogram przestał się uruchamiać.
Mieliśmy awarię prądu i teraz nic nie działa. Nawet się nie otwiera.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Kwiecień 01, 2019, 07:08:46 pm
Najczęściej przyczyną takiego stanu rzeczy jest błąd w plikach konfiguracyjnych programu. Podczas awarii zasilania ProstaPaczka nie ma możliwości zapisać swojego stanu, a to może skutkować błędami w ustawieniach. Najprostszym rozwiązaniem jest znalezienie plików UstawieniaAdministracyjne.xml oraz FiltryAplikacji.xml w katalogu C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA i sprawdzenie czy zawierają jakąkolwiek treść. Jeśli któryś z plików jest pusty, można go usunąć i spróbować ponownie uruchomić program. Jeśli pliki zawierają treść lub po ich usunięciu program nadal się nie uruchamia, prosimy o zgłoszenie problemu drogą mailową.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: gm w Kwiecień 01, 2019, 07:19:31 pm
Działa. Ten plik ustaaawienaia był pusty.
Ale teraz nie mam Sello i Inpostu
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Kwiecień 01, 2019, 07:23:26 pm
W pliku UstawieniaAdministracyjne.xml przechowywane są podstawowe informacje o sposobie funkcjonowania programu. Są to między innymi informacje o tym, które zakładki mają być włączone. Niestety po awarii pliku straciliśmy te dane. Proszę włączyć odpowiednie zakładki w ADMINISTRACJA -> MODUDŁY. Dane logowania do bazy Sello i kont kurierów nie zostały usunięte.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: gm w Kwiecień 01, 2019, 07:25:21 pm
Ok.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Październik 21, 2019, 12:13:21 pm
Tak dla porządku dodam, że zmieniliśmy sposób działania programu aby takie problemy nie występowały.
W najnowszych wersjach nawet jak taki problem wystąpi to program się uruchomi.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Październik 05, 2020, 08:22:12 pm
Dziś była burza. Brakło prądu i... nie udało się wznowić działania ProstejPaczki na jednym ze stanowisk. Sprawdziłem pliki konfiguracyjne i nie znalazłem żadnego pustego. Odinstalowałem PP2, usunąłem ustawienia i zainstalowałem na nowo. O dziwo też nie poszło. Nie mam żadnego komunikatu, jakby w ogóle aplikacja nie startowała.
W logach pusto. Ostatni zapis o 16:04, a problem z uruchomieniem mam od godziny 19:00.
Wersja programu 20.9.3

Miałem starsze wersje programu, więc odinstalowałem aktualną i zainstalowałem v. 20.04.7. Ta się uruchomiła. Zainstalowałem ponownie v. 20.9.3 i niestety nie wystartowała.
Aktualnie na tym stanowisku wróciłem do v 20.04.7.

Jutro zainstaluję najnowszą wersję, czyli 20.10.0. Zobaczymy czy wystartuje.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Październik 05, 2020, 08:31:36 pm
Proszę jeszcze spróbować:
1. Usunąć wszystkie pliki z katalogu Program Files: C:\Program Files (x86)\LCSoft\ProstaPaczka
2. Usunąć / zmienić nazwę katalogu z ustawieniami: C:\ProgramData\LCSoft

Wtedy będzie sytuacja początkowa (jak przed instalacją)

3. Zainstalować PP2 - wrzuci wtedy wszystkie pliki w odpowiednie miejsca.

Stanowisko jest na Windows 7 czy już na 10?
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Październik 09, 2020, 04:36:13 pm
Stanowisko na Windows 10.

Odinstalowałem program. Usunąłem foldery LCSoft. Wcześniej oczywiście skopiowałem ustawienia w osobny katalog. Zainstalowałem na nowo 20.9.3. Niestety zero reakcji. Nawet kreator się nie uruchomił.
Wróciłem do wersji 20.04.7, wrzuciłem stare pliki z ustawieniami i działa.
Zainstalowałem wersję 20.10.0 i program działa.
Nie mam pomysłu co mogło się wydarzyć na wersji 20.9.3, że nie chce ruszyć na tym jednym stanowisku. W sumie, to sprawa rozwiązała się z najnowszą aktualizacją.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Październik 09, 2020, 06:19:55 pm
Dziwne, kolejna rzecz, która zaskakuje w systemie Windows.
Cieszę się że się naprawiło, bo nie mogę napisać że naprawiliśmy :)
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Grudzień 15, 2020, 09:25:39 am
Wczoraj wieczorem mieliśmy identyczną sytuację:

Dziś była burza. Brakło prądu i... nie udało się wznowić działania ProstejPaczki na jednym ze stanowisk. Sprawdziłem pliki konfiguracyjne i nie znalazłem żadnego pustego. Odinstalowałem PP2, usunąłem ustawienia i zainstalowałem na nowo. O dziwo też nie poszło. Nie mam żadnego komunikatu, jakby w ogóle aplikacja nie startowała.

Podobnie jak wtedy, brakło prądu. Aplikacja już nie wystartowała i nie wyrzucała żadnych komunikatów. Odinstalowałem program. Wyczyściłem wszystkie foldery LcSoft: z Program Data i Program Files.
Nie pomogło. Wersja programu: v20.12.0

Wrzucenie plików konfiguracyjnych z innego, działającego stanowiska - nie pomogło.

Wyczyściłem jeszcze raz wszystko i zainstalowałem wczoraj wypuszczoną wersję: v20.11.0.2. Ta działa.
Zainstalowałem na nią v20.12.0, niestety nie wystartowała.

Wyczyściłem ponownie wszystko i zostawiłem aktualnie działającą wersję v20.11.0.2.


Dziś spróbuję jeszcze wersji: v20.12.1
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Grudzień 15, 2020, 10:10:40 am
Czy to jest dalej te same stanowisko?
Taka sytuacja występuje tylko na 1 komputerze?
Nie mamy podobnych zgłoszeń od innych użytkownikó.
Może dysk jest uszkodzony (bad sector)?
To by chyba tłumaczyło dlaczego raz działa a drugi raz nie.

Nie ma żadnej informacji w dzienniku zdarzeń systemu Windows?
Takie zachowanie czasami dzieje się jak jakaś biblioteka źle się załaduje i nie dopuszcza do uruchomienia programu (program zamknie się zanim się uruchomi)
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Grudzień 15, 2020, 10:31:35 am
Czy to jest dalej te same stanowisko?
TAK

Taka sytuacja występuje tylko na 1 komputerze?
TAK

Może dysk jest uszkodzony (bad sector)?

Nie ma żadnej informacji w dzienniku zdarzeń systemu Windows?

Jeśli znajdę wolną chwilę, to sprawdzę a jeśli nie znajdę, to sprawdzę przy następnej awarii :)
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Grudzień 15, 2020, 11:13:24 am
Jeżeli to są bad sectory to może się zdarzyć że pewnego dnia komputer w ogóle się nie uruchomi.
Warto by było w wolnej chwili uruchomić jakiś skaner dysku na noc.
Nie znam się na tym więc nie polecę żadnego :(
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Styczeń 14, 2021, 12:41:24 pm
Mam kolejna taka samą sytuację, na tym samym stanowisku. Tym razem jednak nie było nagłego wyłączenia komputera. Była aktualizacja systemu :)
Wczoraj działał program, dziś po aktualizacji nie startuje.
Tym razem jest jeszcze jedna różnica. ProstaPaczka startuje, pojawia się okno logowania i dalej już nic. W procesach w trakcie uruchamiania PP2 pojawia się Subiekt GT i wisi cały czas. Wygląda trochę, jakby PP2 w trakcie uruchomiania podejmowała próbę dostępu do SGT, jednak prawdopodobnie nieudaną.

Pliki konfiguracyjne nie uległy od wczoraj zmianie. Wszystkie zawierają prawidłowe dane. Sprawdzałem również pliki z innego, działającego urządzenia.

Zmiana wersji PP2 na najnowszą nie pomogła.

Przeskanowałem dysk - nie znalazło żadnych błędów.

Zrobiłem defragmentację.

Odinstalowałem PP2, usunąłem wszystkie pozostałości po programie - świeża kopia też nie wystartowała.


Dziennik zdarzeń systemu Windows niestety mi się nie uruchamia. Wyrzuca "Program MMC wykrył błąd w przystawce i zwolni ją".

Utknąłem...
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Styczeń 15, 2021, 11:27:02 am
Nie jesteśmy w stanie nic wymyśleć.
Próbowaliśmy instalować wersje z początku 2019 roku.
Aplikacja wyłącza się w momencie gdy powinno się wyświetlić okno programu. W logach widać że zakładka się ładuje bo program pobiera ustawienia z bazy, odczytuje potrzebne dane z Subiekta, ale już wyświetlić się nie chce.

Może błędy przy uruchomieniu rejestru zdarzeń są jakąś podpowiedzią,.
Wydaje mi się że albo powinien do  tego zajrzeć jakiś informatyk / administrator systemów Windows, albo zainstalować ponownie system Windows.
Jeżeli aplikacja nie wstawałaby na innych komputerach to można byłoby szukać przyczyny w samej aplikacji, ale jak dotyczy to tylko tego jednego komputera to może to być jakiś problem wyłącznie tej maszyny.
Dziwne jest jednak to, że najpierw działało a później przestało.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: kidl w Maj 19, 2021, 11:26:36 am
Pogodziłem się z tym, że będzie wymagany format. Nie zrobiłem tego, bo mam urządzenie rezerwowe, więc komputer na którym wystąpiła awaria przejął stanowisko "rezerwowego". Nie był potrzebny więc odkładałem format w czasie, na wolną chwilę.
Wczoraj ponownie był problem z prądem. Kilkukrotne zaniki sieci elektrycznej doprowadziły do awarii ProstejPaczki na jednym ze stanowisk produkcyjnych. Co za tym idzie był potrzebny komputer rezerwowy. Na obu urządzeniach zainstalowałem wersję 21.5.0.1 i o dziwo oba działają prawidłowo.
Także awaria została usunięta w niewiadomy sposób :)

Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, to przy instalacji nowe wersji, odinstalowywałem poprzednią i usuwałem wszystkie pliki programu (we wcześniejszych wpisach była informacja gdzie je znaleźć). Instalowałem nową wersję i wrzucałem pliki konfiguracyjne.
Tytuł: Odp: Program się nie uruchamia
Wiadomość wysłana przez: Piotr w Maj 19, 2021, 02:18:42 pm
Mamy nadzieję że to wystarczy, bo to dalej "zagadka" :)