Autor Wątek: Program się nie uruchamia  (Przeczytany 10255 razy)

gm

  • Gość
Nie wiem gdzie dodać temat - proogram przestał się uruchamiać.
Mieliśmy awarię prądu i teraz nic nie działa. Nawet się nie otwiera.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2019, 07:27:53 pm wysłana przez Tomek »

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 314
Najczęściej przyczyną takiego stanu rzeczy jest błąd w plikach konfiguracyjnych programu. Podczas awarii zasilania ProstaPaczka nie ma możliwości zapisać swojego stanu, a to może skutkować błędami w ustawieniach. Najprostszym rozwiązaniem jest znalezienie plików UstawieniaAdministracyjne.xml oraz FiltryAplikacji.xml w katalogu C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA i sprawdzenie czy zawierają jakąkolwiek treść. Jeśli któryś z plików jest pusty, można go usunąć i spróbować ponownie uruchomić program. Jeśli pliki zawierają treść lub po ich usunięciu program nadal się nie uruchamia, prosimy o zgłoszenie problemu drogą mailową.

gm

  • Gość
Działa. Ten plik ustaaawienaia był pusty.
Ale teraz nie mam Sello i Inpostu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2019, 07:28:01 pm wysłana przez Tomek »

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 314
W pliku UstawieniaAdministracyjne.xml przechowywane są podstawowe informacje o sposobie funkcjonowania programu. Są to między innymi informacje o tym, które zakładki mają być włączone. Niestety po awarii pliku straciliśmy te dane. Proszę włączyć odpowiednie zakładki w ADMINISTRACJA -> MODUDŁY. Dane logowania do bazy Sello i kont kurierów nie zostały usunięte.

gm

  • Gość
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2019, 07:28:10 pm wysłana przez Tomek »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Tak dla porządku dodam, że zmieniliśmy sposób działania programu aby takie problemy nie występowały.
W najnowszych wersjach nawet jak taki problem wystąpi to program się uruchomi.

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Dziś była burza. Brakło prądu i... nie udało się wznowić działania ProstejPaczki na jednym ze stanowisk. Sprawdziłem pliki konfiguracyjne i nie znalazłem żadnego pustego. Odinstalowałem PP2, usunąłem ustawienia i zainstalowałem na nowo. O dziwo też nie poszło. Nie mam żadnego komunikatu, jakby w ogóle aplikacja nie startowała.
W logach pusto. Ostatni zapis o 16:04, a problem z uruchomieniem mam od godziny 19:00.
Wersja programu 20.9.3

Miałem starsze wersje programu, więc odinstalowałem aktualną i zainstalowałem v. 20.04.7. Ta się uruchomiła. Zainstalowałem ponownie v. 20.9.3 i niestety nie wystartowała.
Aktualnie na tym stanowisku wróciłem do v 20.04.7.

Jutro zainstaluję najnowszą wersję, czyli 20.10.0. Zobaczymy czy wystartuje.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Proszę jeszcze spróbować:
1. Usunąć wszystkie pliki z katalogu Program Files: C:\Program Files (x86)\LCSoft\ProstaPaczka
2. Usunąć / zmienić nazwę katalogu z ustawieniami: C:\ProgramData\LCSoft

Wtedy będzie sytuacja początkowa (jak przed instalacją)

3. Zainstalować PP2 - wrzuci wtedy wszystkie pliki w odpowiednie miejsca.

Stanowisko jest na Windows 7 czy już na 10?

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Stanowisko na Windows 10.

Odinstalowałem program. Usunąłem foldery LCSoft. Wcześniej oczywiście skopiowałem ustawienia w osobny katalog. Zainstalowałem na nowo 20.9.3. Niestety zero reakcji. Nawet kreator się nie uruchomił.
Wróciłem do wersji 20.04.7, wrzuciłem stare pliki z ustawieniami i działa.
Zainstalowałem wersję 20.10.0 i program działa.
Nie mam pomysłu co mogło się wydarzyć na wersji 20.9.3, że nie chce ruszyć na tym jednym stanowisku. W sumie, to sprawa rozwiązała się z najnowszą aktualizacją.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Dziwne, kolejna rzecz, która zaskakuje w systemie Windows.
Cieszę się że się naprawiło, bo nie mogę napisać że naprawiliśmy :)

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Wczoraj wieczorem mieliśmy identyczną sytuację:

Dziś była burza. Brakło prądu i... nie udało się wznowić działania ProstejPaczki na jednym ze stanowisk. Sprawdziłem pliki konfiguracyjne i nie znalazłem żadnego pustego. Odinstalowałem PP2, usunąłem ustawienia i zainstalowałem na nowo. O dziwo też nie poszło. Nie mam żadnego komunikatu, jakby w ogóle aplikacja nie startowała.

Podobnie jak wtedy, brakło prądu. Aplikacja już nie wystartowała i nie wyrzucała żadnych komunikatów. Odinstalowałem program. Wyczyściłem wszystkie foldery LcSoft: z Program Data i Program Files.
Nie pomogło. Wersja programu: v20.12.0

Wrzucenie plików konfiguracyjnych z innego, działającego stanowiska - nie pomogło.

Wyczyściłem jeszcze raz wszystko i zainstalowałem wczoraj wypuszczoną wersję: v20.11.0.2. Ta działa.
Zainstalowałem na nią v20.12.0, niestety nie wystartowała.

Wyczyściłem ponownie wszystko i zostawiłem aktualnie działającą wersję v20.11.0.2.


Dziś spróbuję jeszcze wersji: v20.12.1

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Czy to jest dalej te same stanowisko?
Taka sytuacja występuje tylko na 1 komputerze?
Nie mamy podobnych zgłoszeń od innych użytkownikó.
Może dysk jest uszkodzony (bad sector)?
To by chyba tłumaczyło dlaczego raz działa a drugi raz nie.

Nie ma żadnej informacji w dzienniku zdarzeń systemu Windows?
Takie zachowanie czasami dzieje się jak jakaś biblioteka źle się załaduje i nie dopuszcza do uruchomienia programu (program zamknie się zanim się uruchomi)

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Czy to jest dalej te same stanowisko?
TAK

Taka sytuacja występuje tylko na 1 komputerze?
TAK

Może dysk jest uszkodzony (bad sector)?

Nie ma żadnej informacji w dzienniku zdarzeń systemu Windows?

Jeśli znajdę wolną chwilę, to sprawdzę a jeśli nie znajdę, to sprawdzę przy następnej awarii :)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Jeżeli to są bad sectory to może się zdarzyć że pewnego dnia komputer w ogóle się nie uruchomi.
Warto by było w wolnej chwili uruchomić jakiś skaner dysku na noc.
Nie znam się na tym więc nie polecę żadnego :(

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Mam kolejna taka samą sytuację, na tym samym stanowisku. Tym razem jednak nie było nagłego wyłączenia komputera. Była aktualizacja systemu :)
Wczoraj działał program, dziś po aktualizacji nie startuje.
Tym razem jest jeszcze jedna różnica. ProstaPaczka startuje, pojawia się okno logowania i dalej już nic. W procesach w trakcie uruchamiania PP2 pojawia się Subiekt GT i wisi cały czas. Wygląda trochę, jakby PP2 w trakcie uruchomiania podejmowała próbę dostępu do SGT, jednak prawdopodobnie nieudaną.

Pliki konfiguracyjne nie uległy od wczoraj zmianie. Wszystkie zawierają prawidłowe dane. Sprawdzałem również pliki z innego, działającego urządzenia.

Zmiana wersji PP2 na najnowszą nie pomogła.

Przeskanowałem dysk - nie znalazło żadnych błędów.

Zrobiłem defragmentację.

Odinstalowałem PP2, usunąłem wszystkie pozostałości po programie - świeża kopia też nie wystartowała.


Dziennik zdarzeń systemu Windows niestety mi się nie uruchamia. Wyrzuca "Program MMC wykrył błąd w przystawce i zwolni ją".

Utknąłem...