Autor Wątek: Przeniesienie serwera  (Przeczytany 4246 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
(przeniesione ze zgłoszenia e-mail)
Przenoszę się na nowy serwer.
Potrzebuje konsultacji, żeby przejście było jak najbardziej bezbolesne.
Które foldery z serwera muszę koniecznie przenieść na nowy, żeby móc szybko ruszyć z pracą?
Czy muszę się liczyć z koniecznością konfigurowania jakiś rzeczy?
Czy uda się przenieść wszystkie ustawienia? (Wiem, że są pliki z ustawieniami).

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
Zakładam że baza Subiekta GT będzie przeniesiona na nowy serwer.
Chyba najlepiej byłoby tak:

Na serwerach
1. Zainstalować prostą paczkę na nowym serwerze
2. Zainstalować serwer firebird na nowym serwerze: https://www.lcsoft.pl/2017/06/12/faq-zainstalowac-serwer-firebird/
3. Ze starego serwera na nowy serwer skopiować ustawienia z folderu: C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA
4. Ze starego serwera na nowy serwer przenieść bazę danych ProstejPaczki (najlepiej w to samo miejsce) - ścieżka do bazy jest dostępna w ADMINISTRACJA -> OGÓLNE -> KONF. POŁĄCZENIA
6. Na nowym serwerze uruchomić ProstąPaczkę, skonfigurować dostęp do nowej bazy Subiekta/Sello (pewnie zmieni się nazwa maszyny/serwera)
7. Na nowym serwerze sprawdzić czy jest dostęp do historii nadań (np. w zakładce HISTORIA pobrać listy przewozowe)
8. Wyłączyć firewalla i antywirusa na czas konfiguracji stacji klienckich

Na pierwszej stacji klienckiej:
1. Uruchomić ProstąPaczkę i skonfigurować dostęp do bazy nadań (powinno wystarczyć zmiana IP / nazwy serwera
2. Skonfigurować dostęp do bazy Subiekta na nowym serwerze
3. Uruchomić ponownie ProstąPaczkę
4. Sprawdzić czy pobierają się listy w zakładce HISTORIA
5, Dla pewności można przygotować list i sprawdzić na nowym serwerze czy jest widoczny w HISTORII (będzie pewność, że połączenie jest do właściwej bazy)

Znowu na nowym serwerze:
1. Dodać wyjątki w zaporze dla połączeń przychodzących TCP na porcie 3050
2. Włączyć zaporę i antywirusa

Na pierwszej końcówce:
1. Sprawdzić czy ProstaPaczka pobiera historię nadań
2. Skopiować (np. na pendrive) ustawienia z folderu C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA:
- sello_Konfiguracja_polaczenia.xml
- subiekt_gt_konfiguracja_polacenia.xml
- Historia_UstawieniaBazy.xml
(kopiując tylko te pliki będzie pewność że nie nadpisze się ustawień drukarek na poszczególnych stanowiskach)

Na pozostałych stacjach klienckich:
1. Wkleić wszystkie skopiowane ustawienia

I teoretycznie wszystko powinno działać.

kidl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 95
W sieci firmowej, wszystkie stanowiska klienckie są połączone z bazami po IP serwera (nie nazwie). Liczę na to, że serwisant od sieci/serwera, ustawi ten sam adres IP na nowym serwerze. Gdyby to się udało, to odpada praca nad stanowiskami klienckimi?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1830
W przypadku ustawień do historii nadań ProstejPaczki - tak, to powinno wystarczyć.

W przypadku konfiguracji połączenia do Sello/Subiekta trzeba byłoby zachować tą samą nazwę serwera:np: 192.168.0.1\INSERTGT
Z tego co pamiętam to nexo przy instalacji nazywało serwer inaczej.

kidl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 95
Wszystko udało się zrobić bezboleśnie. Nazwę serwera zmieniliśmy, co oczywiście narzucało konieczność aktualizacji tych danych w ustawieniach każdego stanowiska. Mimo tego, zmiana serwera poszła bezboleśnie.