ProstaPaczka2
ProstaPaczka2 => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Piotr w Kwiecień 01, 2020, 02:59:34 pm
-
(na podstawie zapytania)
Czasami przy pracy z ProstąPaczką pokazuje się komunikat:
Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA)
Ponowne uruchomienie programu rozwiązuje problem na jakiś czas.
-
Niestety dokładnej przyczyny nie znamy.
Jest to komunikat zwracany przez Sferę dla Subiekta GT.
Taki komunikat pojawia się najczęściej jak Subiekt GT otwierany w tle (do wykonania akcji za pomocą Sfery) został zamknięty.
Może wydarzyło się coś co zamknęło Subiekta i przestał on być dostępny dla mechanizmów Sfery.
Jeżeli problem występuje często, to można spróbować zrestartować system Windows na tym stanowisku.
-
W niektórych przypadkach może pomóc przestawienie trybu autoryzacji z autentykacji Windows na login/hasło
Parametr ten trzeba byłoby zmienić jednocześnie w konfiguracji:
- dla Subiekta GT
- dla połączenia do bazy Subiekta w PP2
-
Jeżeli używana jest starsza wersja Subiekta GT to może się poprawić po aktualizacji.
W wersji 1.59 HF Subiekta GT była wgrywana poprawka (forum insert (https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/16888-wersja-159-hf2-systemu-insert-gt/))
W interfejsie programistycznym Sfera poprawiono błąd mogący powodować generowanie wyjątków o treści Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA) lub Zdalne wywołanie procedury nie powiodło się. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BE). Błąd mógł wystąpić w trakcie edycji lub usuwania dokumentów handlowych lub magazynowych.