Autor Wątek: SUBIEKT GT - upłynął limit czasu  (Przeczytany 6514 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
(na podstawie zgłoszenia)
Przy próbie pobrania dokumentów z Subiekta GT otrzymujemy komunikat:

Cytuj
Upłynął limit czasu wykonywania. Limit upłynął przed ukończeniem operacji lub serwer nie odpowiada.

Co można z tym zrobić?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1828
Program ProstaPaczka pobiera dane dokumentów z bazy danych systemu Subiekt GT. Każde połączenie do bazy danych ma określony czas oczekiwania na odpowiedź serwera.
Bywa tak, że zapytanie jest na tyle skomplikowane (albo serwer jest zapracowany) i serwer nie jest w stanie zwrócić wyników w określonym czasie.
W takich przypadkach baza danych zwraca komunikat

Cytuj
Upłynął limit czasu wykonywania. Limit upłynął przed ukończeniem operacji lub serwer nie odpowiada.

Można określić czas jaki ProstaPaczka ma czekać na odpowiedź serwera z bazą danych Subiekta GT w konfiguracji połączenia:
SUBIEKT GT -> ikona zębatki -> KOMUNIKACJA Z SUBIEKT GT -> POŁĄCZENIE
Instrukcja: https://instrukcja.prostapaczka.pl/SubiektGT-ust-polaczenie.html

Domyślnie ten parametr (Timeout) jest ustawiony na 0, co przekłada się na 30 sekundowe oczekiwanie.
Jeżeli to nie wystarcza to można zwiększyć ten czas do np.: 120s.

Jeżeli zwykłe pobieranie dokumentów z kilku dni trwa tyle czasu, to trzeba zweryfikować wszystkie warunki zapytania / wyszukiwania. Czasami eliminacja jednego z warunków może przyśpieszać pobranie danych.

W przypadkach  gdy serwer jest mocno obciążony można wykorzystywać ograniczenie liczby pobieranych dokumentów (pole: Ogranicz do pod przyciskiem wyszukiwania). Może to zmniejszyć czas trwania zapytania przy pobieraniu dużych ilości danych.

W niektórych przypadkach pomaga wykonanie optymalizacji bazy Subiekta GT z poziomu programu serwisowego.