Autor Wątek: Pobieranie dokumentów z Subiekta nexo - Upłynął limit czasu  (Przeczytany 2741 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1829
(na podstawie zgłoszenia)
Przy próbie pobrania dokumentów z Subiekta nexo otrzymujemy komunikat:

Cytuj
Upłynął limit czasu wykonywania. Limit upłynął przed ukończeniem operacji lub serwer nie odpowiada.

Co można z tym zrobić?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2022, 12:21:22 pm wysłana przez Piotr »

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1829
Program ProstaPaczka pobiera dane dokumentów z bazy danych systemu Subiekt nexo. Każde połączenie do bazy danych ma określony czas oczekiwania na odpowiedź serwera.
Bywa tak, że zapytanie jest na tyle skomplikowane (albo serwer jest zapracowany) i serwer nie jest w stanie zwrócić wyników w określonym czasie.
W takich przypadkach zwracany jest komunikat

Cytuj
Upłynął limit czasu wykonywania. Limit upłynął przed ukończeniem operacji lub serwer nie odpowiada.

Można określić czas jaki ProstaPaczka ma czekać na odpowiedź serwera z bazą danych Subiekta nexo w konfiguracji połączenia:
SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> POŁĄCZENIE
Instrukcja: https://instrukcja.prostapaczka.pl/subiekt-nexo-ust-polaczenia.html

Domyślnie ten parametr (Timeout) jest ustawiony na 0, co przekłada się na 30 sekundowe oczekiwanie.
Jeżeli to nie wystarcza to można zwiększyć ten czas do np.: 120s.

PS. Jeżeli zwykłe pobieranie dokumentów z kilku dni trwa tyle czasu, to trzeba zweryfikować wszystkie warunki zapytania / wyszukiwania, gdyż nie powinno się tyle oczekiwać na pobranie danych z Subiekta nexo.