ProstaPaczka2

ProstaPaczka2 => Subiekt NEXO => Wątek zaczęty przez: Tomek w Styczeń 22, 2020, 08:59:24 pm

Tytuł: Sfera nexo - błąd "baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo"
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Styczeń 22, 2020, 08:59:24 pm
(na podstawie zgłoszenia)
Przy próbie rezerwacji sfery nexo otrzymuję komunikat:
Podana baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo, bądź przystosowana jest do wersji innej, niż uruchamiane rozwiązanie sferyczne. Spakuj i zarejestruj rozwiązanie w programie serwisowym Nexo, aby rozwiązać problem.
Tytuł: Odp: Sfera nexo - błąd "baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo"
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Styczeń 22, 2020, 09:00:53 pm
Jest to problem z bibliotekami nexo, które należy skopiować do odpowiedniego katalogu Prostej Paczki. Biblioteki te trzeba kopiować po każdej modyfikacji bazy danych (np. po dodaniu pola własnego).

W PP2 -> SUBIEKT NEXO -> koło zębate -> KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> SFERA znajduje się przycisk, który powinien skopiować biblioteki. Jego działanie opisaliśmy w instrukcji: https://instrukcja.prostapaczka.pl/subiekt-nexo-ust-sfera.html Gdy pojawią się problemy, kopiowanie trzeba przeprowadzić ręcznie.

Zaczynamy od znalezienia katalogu na dysku C -> Users lub Użytkownicy -> [nazwa komputera] -> AppData -> Local -> InsERT -> Deployments -> Nexo -> [katalog, którego nazwa zaczyna się tak samo jak nazwa bazy nexo] -> Binaries. Teraz kopiujemy wszystkie pliki z tego katalogu i wklejamy je (z nadpisaniem) do katalogu C:\Program Files (x86)\LCSoft\ProstaPaczka (katalog domyślny, może się różnić w zależności od konfiguracji).
Tytuł: Odp: Sfera nexo - błąd "baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo"
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Czerwiec 30, 2021, 03:53:36 pm
Mieliśmy dziś do czynienia z tym komunikatem, ale jego pojawienie się wynikało z innej przyczyny.
Po zainstalowaniu wersji 36.0.0 Subiekta nexo i poprawnym przekopiowaniu bibliotek, u klienta nadal nie można było nawiązać połączenia ze sferą.

Cytuj
Podana baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo, bądź przystosowana jest do wersji innej, niż uruchamiane rozwiązanie sferyczne. Spakuj i zarejestruj rozwiązanie w programie serwisowym Nexo, aby rozwiązać problem.

Rozwiązanie okazało się dość proste:

Powyższe rozwiązanie stosujemy tylko w przypadku, gdy zawiedzie instrukcja z posta powyżej!
Tytuł: Odp: Sfera nexo - błąd "baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo"
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Czerwiec 30, 2021, 08:32:47 pm
Mieliśmy kolejne zgłoszenie dotyczące aktualizacji Nexo do wersji 36.0.0. Tym razem komunikat błędu brzmiał następująco:

Cytuj
Nie można załadować pliku lub zestawu 'Microsoft.Extensions.Logging.Abstractions, Version=2.2.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=adb9793829ddae60' lub jednej z jego zależności. Zlokalizowana definicja manifestu zestawu nie odpowiada odwołaniu do zestawu. (Wyjątek od HRESULT: 0x80131040)

Pomogło zastosowanie instrukcji z tego wątku z powyższych postów.