InPost od końca poprzedniego roku dla przesyłek Allegro dostawa wymaga jedynie poprawnego adresu e-mail (pisaliśmy o tym w [rul=https://forum.prostapaczka.pl/index.php/topic,177.0.html]tym wątku[/url]).
Do przygotowania etykiety wymagane jest posiadanie:
1. Pełnego adresu e0mail (z plusem) w domenie Allegro pochodzącego z zamówienia (każde zamówienie Allegro będzie miało swój dedykowany adres e-mail)
2. Symbolu paczkomatu docelowego
3. No i oczywiście konta w systemie InPost ShipX (o to trzeba zwrócić się do InPostu)
Jeżeli żaden automat nie wrzuca danych z Allegro do Subiekta nexo, to taki list można przygotować na kilka sposobów.
Każdy sposób ma swoje wady i zalety, wiec trzeba wybrać samodzielnie.
1. Wprowadzając dokument do Subiekta nexo ręcznieDla wprowadzonego dokumentu można uruchomić przygotowanie listu do paczkomatu w trybie edycji i bezpośrednio na formularzu dopisać prawidłowy adres e-mail oraz symbol paczkomatu, który wybrał zamawiający.
2. Wprowadzić wszystkie dane do dokumentu nexoPodczas wprowadzania dokumentu trzeba byłoby się upewnić że wpisany jest e-mail z zamówienia Allegro.
Wymuszałoby to aby dla każdego zamówienia tworzyć odrębnego kontrahenta aby się maile nie pomieszały.
Do dokumentu można wprowadzić też symbol paczkomatu:
- w nazwie odbiorcy (np. dodać adres dostawy dla kontrahenta i w nazwie podać symbol paczkomatu
- w uwagach wpisywać (np.: Paczkomat WAW112A.) - wtedy PP2 będzie potrafiła wyciągnąć ten symbol samodzielnie
- w polu własnym dokumentu (zalecane)
Konfiguracja sposobu wybierania symbolu paczkomatu jest dostępna w:
PP2 -> SUBIEKT NEXO -> zębatka -> KURIERZY -> ALLEGRO INPOST -> PACZKOMATY
Przy takim podejściu operator będzie mógł tylko wybrać dokument i przygotować list bez dopisywania żadnych danych.
3. Wydruk etykiety z MS AllegroNiektórzy klienci mówią że menager Sprzedaży Allegro daje też możliwość przygotowania etykiety.
W takim przypadku też przydałoby się wprowadzić ręcznie dokument do Subiekta nexo.
Nie znamy szczegółów działania MS Allegro więc ewentualnych informacji trzeba byłoby szukać na stronach Allegro.
4. Dokupienie modułu AllegroMożna też dokupić dostęp do modułu Allegro w ramach PP2, gdzie jest możliwość przygotowania etykiet bezpośrednio z serwisu Allegro z automatycznym wstawieniem numeru listu do Allegro.
Więcej informacji o module
na stronie modułu obsługi zamówień Allegro.
Tylko że moduł nie utworzy dokumentu w Subiekcie nexo i trzeba będzie go wprowadzić samodzielnie.
Moduł do obsługi Allegro nie wstawi też do dokumentu numeru listu.