Całość podzieliłbym na dwie części.
1. Proces realizacji zamówień
2. Proces wysyłki i dostawy.
Pkt 1 musimy rozwiązać wewnętrznie w firmie. W jaki sposób zorganizować pracę, żeby te zamówienia wpadały szybko do systemu, magazynier pobierał bez opóźnienia itd. Allegro i kurier, sugerują że najlepiej jest, jeśli paczka będzie przygotowana do 30 min. Jest to wyzwanie. W Sello aktualnie mamy pobieranie transakcji co 5min. Dodatkowe 5-10 min na reakcję pracownika, żeby przyjąć ZK. 10-15 min na reakcję magazyniera + 10-15 min na spakowanie. Realnie szacowałbym, że potrzebujemy godziny.
Pkt 2, to już kwestia PP. Przedstawiciel kuriera, wspominał że jeśli dostaną inf do godziny 13:00, to są w stanie dostarczyć paczkę w przedziale godzinowym 18-22 tego samego dnia. Do opisu usługi w Allegro podobno można zamieścić dodatkowe informacje, do której zamówienie ma być złożone, żeby zostało dostarczonego dnia bieżącego. W takiej sytuacji moglibyśmy ograniczyć czas do 10:00. Zostawiłbym nam 3h zapasu. Wg X-press, najlepiej jeśli lokalizacja magazynu jest w obrębie 2h jazdy od Piotrkowa Trybunalskiego. Zapewne tam się "zjeżdżają" i rozdzielają dalej. W naszym przypadku, mamy 1h do Piotrkowa, więc łapiemy się na to.
Wg informacji przekazanych w trakcie webinaru, nie musi być ta informacja przekazana w 10 min od złożenia zamówienia. Choć jest to do zrobienia również za pomocą PP. Pewnie pracochłonne, ale np wysyłka inf o nadaniu, jeśli zamówienie pojawi się w SGT lub Sello jako gotowe do wysyłki (do przetwarzania).
Z X-press można też dogadać się na stałe odbiory, codziennie. Oczekują min 5 paczek dziennie do takiego odbioru. Przy braku spełnionego warunku, dopłata +5,00 zł netto. Stosują również okres karencji - 3 miesiące. W tym czasie nie ma dopłat.
Wg stanowiska X-press, są bardziej elastyczni względem klienta, niż pozostałe firmy kurierskie. Podobno można się z nimi dogadać w każdym zakresie, a jeśli nie będą w stanie obsłużyć punktu, to odmawiają podpisania umowy.
Chciałbym podjąć rozmowy z nimi, ale bez odpowiedniego "zaplecza" w rozwiązaniach systemowych, nie ma za bardzo o czym rozmawiać
Panie Piotrze, były zapytania od innych klientów?
Może znajdzie się więcej osób chętnych? Jeśli nie, to proszę o informację na ile wyceniłby Pan wdrożenie pod nas?