w ostatnim czasie mamy sporo problemów z Inpostem, który nam fakturuje opłaty za przesyłki, które powinny być SMART.
Źródłem problemu jest błąd serwera inpost lub błąd łączności pomiędzy serwerem inpost a PP2.
1) PP2 próbuje utworzyć list przewozowy w API Inpost
2) Połaczenie z serwerem się zrywa lub pojawia się jakiś błąd
3) Inpost wygenerował etykietę, ale przez błąd serwera lub połączenia jej nie przekazał
4) PP2 próbuje ponownie wygenerować etykietę
5) Inpost generuje etykietę, ale PŁATNĄ (ponieważ dla SMART przysługuje tylko jedna etykieta), która jest przekazywana do PP2 i drukowana
Zakładam, że mechanizm sprawdzający, czy dla danej transakcji została już wygenerowana etykieta może być zbyt obciążający wydajność pracy a do tego może powodować problemy typu pobranie i wydrukowanie drugi raz tej samej etykiety, w wyniku czego moglibyśmy wysłać dwie paczki na tym samym numerze listu.
Czy byłoby możliwe ostrzeganie użytkownika w sytuacji, gdy dla transakcji SMART (W Sello w najnowszej wersji jest informacja, która paczka jest SMART) inpost zwraca etykietę, która nie jest SMART?
Z pewnością ten problem (często być może nieświadomie) dotyka wielu użytkowników. Najgorzej jest w poniedziałki przed południem, gdy serwery inpost są przeciążone.