API przewoźników zazwyczaj nie udostępnia danych do rozliczeń, tylko pozwala na utworzenie listu. Trzeba byłoby się opierać tutaj na zestawieniach do faktur przesyłanych przez przewoźników.
Wykonalne jest przygotowanie takiego modułu, który potrafiłby zaimportować plik i przypisać do przesyłki cenę a jeżeli w zestawieniu są takie dane, to i o naliczonych usługach dodatkowych.
Struktura takich plików może być bardzo różna w zależności od przewoźnika a często nawet u tego samego kuriera różne firmy dostają inne zestawienia (np. przygotowywane przez opiekuna).
Jeżeli udałoby sie otrzymać podobne dokumenty rozliczeniowe od Allegro, to można byłoby próbować zderzyć te informacje ze sobą i przedstawić w jakimś raporcie.
Wykrycie sporych odchyleń od jakiejś przyjętej ceny za przesyłkę też byłoby wykonalne, ale określenie materiału "gotowego do reklamacji" już raczej nie.
Wydaje mi się konieczne, że ktoś musiałby dane weryfikować i samodzielnie decydować które z nich należy zareklamować a które nie.
Już na wstępie szacuję że zrobienie pierwszej wersji zajęłoby miesiąc pracy, więc nie da się wprowadzić takiego narzędzia "w wolnej chwili"