Autor Wątek: Sygnał dźwiękowy przy kompletowaniu paczki  (Przeczytany 4950 razy)

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 83
Dzień dobry,
Dostałem dzisiaj zapytanie od osób pakujących, czy możliwe jest dodanie sygnału dźwiękowego w przypadku pojawienia się błędu podczas procesu kompletowania zamówienia? Pracownicy twierdzą, że nieco przyśpieszyłoby to pracę, bo nie byłoby potrzeby po każdym skanowaniu patrzeć w monitor. :)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Teraz po skanie prawidłowym lub nieprawidłowym odtwarzany jest dźwięk systemowy. Wymaga on jednak głośników.
Te dźwięki nie wystarczą?

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 83
O nie wiedziałem, że taka opcja już wbudowana. Gdzie powinienem szukać błędu jeżeli takie dźwięki u mnie się nie odtwarzają? Pracujemy na serwerze zewnętrznym, ale nie ma tutaj problemu z odtwarzaniem dźwięku. Natomiast podczas kompletacji nic nie słychać.

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 83
Jeżeli może chodzić o to, że w module z załącznika mam gdzieś wyłączony dźwięk to, która pozycja będzie odpowiadać za dźwięk w PP?

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 313
Dokładnie, chodzi o moduł z załącznika.
Sygnał błędu, to "Gwiazdka" z dźwięków systemowych.
Sygnał sukcesu, to "Domyślny sygnał dźwiękowy" w dźwięków systemowych.

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 83
To przyznam, że nie wiem o co może chodzić.
1) Głośniki działają i słychać z nich dźwięk.
2) W module z "Gwiazdką" spróbowałem zmienić odgrywany dźwięk.
3) Inne powiadomienia poza programem PP odgrywają dźwięki systemowe.
Próbuję otworzyć program PP jako administrator ale gdy w module Subiekt Nexo w Kompletacji popełniam błąd to niestety nadal nie słychać dźwięku. 

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Z tego co sprawdzaliśmy to nie wszystkie dostępne dźwięki w tym module są odtwarzane, albo są na tyle ciche że ich nie słychać.
Warto sprawdzić czy z poziomu konfiguracji dźwięków można je odtworzyć.

Problemem może tu też być praca przez RDP. Może dźwięk jest gdzieś indziej blokowany
My sprawdzamy aplikację instalowaną bezpośrednio na komputerze.

bioires

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 83
W takim razie pulpit zdalny musi w jakiś sposób blokować dźwięk. Z ciekawości ustawiłem ten dźwięk do wszystkich możliwych opcji i słychać go wyraźnie np. przy uruchamianiu PP jako administrator. Natomiast w samym programie jest kompletna cisza

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Przy uruchamianiu programu dźwięk nie jest uruchamiany "z kodu". Podczas kompletacji już tak.
Nie jesteśmy w stanie wskazać konkretnej przyczyny, temat jest raczej dla administratora systemów Windows.
Może to być problem z usługą po stronie serwera
https://stackoverflow.com/questions/53711049/console-beep-sound-is-not-redirected-through-rdc
Further investigation shows that there is a service called "Beep" that must be running to convert this particular API call, which used to be hardware related, to a tone through the sound output of choice.

Jest też zgłoszony bug w Windows Server:
https://github.com/dotnet/runtime/issues/74909
Może w innych wersjach Windows Server też to nie działa.