Autor Wątek: X-press Couriers - Są plany wdrożenia?  (Przeczytany 2722 razy)

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Macie w planach wdrożenie firmy X-press Couriers? Rozwijają się cały czas obejmując coraz więcej lokalizacji. Uczestniczyłem dziś w meetingu Allegro z przedstawicielem X-press Couriers, podobno są wstanie obsłużyć również inne lokalizacje, jeśli tylko zapewni im się odpowiednią ilość. Chętnie podejmę z nimi rozmowę o odbiorach od nas, ale rodzi się pytanie, czy PP obsłuży tworzenie listów?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Na dzień dzisiejszy tego nie planowaliśmy.
Z naszego punktu widzenia problematyczne byłyby opóźnienia.
Z informacji od Allegro wynikało, że liczy się "każda minuta" i powiadomić przewoźnika najlepiej w ciągu 10 minut od pojawienia się zamówienia.
Bardzo wąskie były progi godzinowe z gwarancją dostarczenia tego samego dnia.

Jak Pan planowałby obsługę takich zamówień?

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
Całość podzieliłbym na dwie części.
1. Proces realizacji zamówień
2. Proces wysyłki i dostawy.

Pkt 1 musimy rozwiązać wewnętrznie w firmie. W jaki sposób zorganizować pracę, żeby te zamówienia wpadały szybko do systemu, magazynier pobierał bez opóźnienia itd. Allegro i kurier, sugerują że najlepiej jest, jeśli paczka będzie przygotowana do 30 min. Jest to wyzwanie. W Sello aktualnie mamy pobieranie transakcji co 5min. Dodatkowe 5-10 min na reakcję pracownika, żeby przyjąć ZK. 10-15 min na reakcję magazyniera + 10-15 min na spakowanie. Realnie szacowałbym, że potrzebujemy godziny.

Pkt 2, to już kwestia PP. Przedstawiciel kuriera, wspominał że jeśli dostaną inf do godziny 13:00, to są w stanie dostarczyć paczkę w przedziale godzinowym 18-22 tego samego dnia. Do opisu usługi w Allegro podobno można zamieścić dodatkowe informacje, do której zamówienie ma być złożone, żeby zostało dostarczonego dnia bieżącego. W takiej sytuacji moglibyśmy ograniczyć czas do 10:00. Zostawiłbym nam 3h zapasu. Wg X-press, najlepiej jeśli lokalizacja magazynu jest w obrębie 2h jazdy od Piotrkowa Trybunalskiego. Zapewne tam się "zjeżdżają" i rozdzielają dalej. W naszym przypadku, mamy 1h do Piotrkowa, więc łapiemy się na to.

Wg informacji przekazanych w trakcie webinaru, nie musi być ta informacja przekazana w 10 min od złożenia zamówienia.  Choć jest to do zrobienia również za pomocą PP. Pewnie pracochłonne, ale np wysyłka inf o nadaniu, jeśli zamówienie pojawi się w SGT lub Sello jako gotowe do wysyłki (do przetwarzania).

Z X-press można też dogadać się na stałe odbiory, codziennie. Oczekują min 5 paczek dziennie do takiego odbioru. Przy braku spełnionego warunku, dopłata +5,00 zł netto. Stosują również okres karencji - 3 miesiące. W tym czasie nie ma dopłat.

Wg stanowiska X-press, są bardziej elastyczni względem klienta, niż pozostałe firmy kurierskie. Podobno można się z nimi dogadać w każdym zakresie, a jeśli nie będą w stanie obsłużyć punktu, to odmawiają podpisania umowy.

Chciałbym podjąć rozmowy z nimi, ale bez odpowiedniego "zaplecza" w rozwiązaniach systemowych, nie ma za bardzo o czym rozmawiać

Panie Piotrze, były zapytania od innych klientów?
Może znajdzie się więcej osób chętnych? Jeśli nie, to proszę o informację na ile wyceniłby Pan wdrożenie pod nas?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1763
Z tego co pamiętam, to był do tej pory jeden klient, który był zainteresowany integracją.
Nie ma więc wielkiego zainteresowania tym przewoźnikiem.

W pierwszej kolejności możemy spróbować porozumieć się bezpośrednio z X-press Couriers.
Jeżeli ma Pan jakiś kontakt handlowy do nich to prosiłbym o podesłanie na maila.
Może będą zainteresowani partycypacją w kosztach.

Sama integracja z nowym przewoźnikiem jest dla nas bardzo kosztowna, a odrębnym tematem byłoby budowanie funkcjonalności "wspomagających" priorytetową obsługę takich zamówień.

Jeżeli można "ograniczyć" gwarancję wysłania tego samego dnia do godziny X, to teoretycznie byłoby to możliwe przy minimalnych modyfikacjach:
- Pracownik tuż po godzinie X w Sello utworzyłby ZK do wszystkich  zamówień dla tego przewoźnika
- Synchronizator by to przeniósł do Subiekta GT
- W module magazynu trzeba byłoby dodać możliwość określenia priorytetu dla takich ZK aby były wydane w pierwszej kolejności do kompletacji
- Po kompletacji listy byłyby przygotowywane tak jak obecnie dla pozostałych przewoźników

kidl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 107
"Miały być kwiaty, autografy, a wyszło jak zawsze". Dostałem od nich zdawkową odpowiedź, że nie planują obsługiwać nowej trasy :)
Nie dostałem odpowiedzi na moją drugą wiadomość, gdzie powołałem się na "obietnice" dyrektora ds. rozwoju biznesu firmy X-press Curiers, który wypowiadał się w trakcie webinaru. Wg niego, firma chętnie bieże nowe lokalizacje, ale w odpowiednich odległościach, o których pisałem wcześniej. Wygląda na to, że nami nie są zainteresowani :)