W API Wysyłam z Allegro tworzenie paczek jest asynchroniczne (podobnie jak w API InPost ShipX). Zastosowane przez Allegro podejście jest prawidłowe, bo zapewne musi awizować przesyłki w systemach przewoźników a one też mogą pracować raz szybciej raz wolniej a raz wcale.
Tworzenie przesyłki w API Wysyłam z Allegro wygląda następująco:
1. Zgłaszamy przesyłkę - Allegro przyjmuje zgłoszenie albo odrzuca z błędem
2. Pytamy czy Allegro utworzyło przesyłkę - Allegro może odpowiedzieć że jeszcze nie, lub że jest błąd i przesyłki nie będzie, lub że utworzył przesyłkę
Jeżeli przesyłka została utworzona
3. Pobieramy szczegóły paczki aby wyciągnąć numery listu przewozowego i numery paczek
4. Pobieramy etykietę do listu
Na każdym etapie może coś pójść nie tak, albo Allegro może przekazać informację o niepowodzeniu.
U "normalnego" kuriera proces ten jest dużo prostszy i niekiedy wygląda tak, że przesyłamy żądanie i od razu otrzymujemy etykietę.
Jako że komunikacja odbywa się asynchronicznie i program nie wie kiedy Allegro przygotuje list lub poinformuje o błędzie, to wprowadziliśmy (podobnie jak w integracji InPost ShipX) możliwość przerwania procesu eksportu i zapisania stanu listu.
W niektórych przypadkach użytkownik będzie musiał podejmować więcej kliknięć i wybierać opcję ponownego sprawdzenia statusu paczki i pobrania szczegółów paczki.
Okno wyboru przygotowaliśmy w taki sposób aby łatwo dało się używać klawiatury i zatwierdzać wybór przyciskiem ENTER.
W przypadku gdy Allegro zgłosi błąd, którego nie da się ominąć, to ProstaPaczka od razu wyświetli okno edycji listu z komunikatem błędu. Po zatwierdzeniu formularza będzie tworzony list 'od nowa".
Na tą chwilę Allegro nie daje możliwości usuwania "draftó" i w takich przypadkach mogą pojawiać się nowe pozycje w zestawieniu dodanych przesyłek widocznych na portalu "Wysyłam z Allegro".
Drafty nie są zapisywane automatycznie w ProstejPaczce - aby list z takim stanem został zapisany musi być wybrana odpowiednia opcja w oknie decyzji (Zapisz i przerwij).
Aby wznowić przygotowanie takiego listu, trzeba w zakładce WZA sprawdzić status utworzenia a później z poziomu zakładki przeglądania dokumentów wznowić proces przetworzenia analogicznie jak w przypadku listów InPost ShipX:
https://forum.prostapaczka.pl/kurierzy/inpost-shipx-zapisz-i-przerwij-zmiana-procesu-przygotowania-listu/