Autor Wątek: Błąd InPost - Nie można przekonwertować obiektu  (Przeczytany 5489 razy)

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Dotyczy błędu InPost: Nie można przekonwertować obiektu typu „System.Int32” na typ „ProstaPaczka.External.InPost.ShipX.MODEL.MoneyData”

Podejrzewamy, że błąd się pojawia, ponieważ w odpowiedzi jest inaczej niż do tej pory przekazana kwota ubezpieczenia, np.:
"insurance": 5000,

zamiast

"insurance": {
        "amount": 5000,
        "currency": PLN
    },

Być może może InPost coś "zmienia" (błąd pojawił się wczoraj późnym wieczorem) i zaraz to poprawi.
Proszę ustawić jakąś kwotę ubezpieczenia i walutę - to powinno wymusić na ich interfejsie przekazanie danych w poprzedni sposób. U innego klienta zadziałało. My postaramy się wypytać InPost o co chodzi.

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Mam informację już od dwóch klientów, że wprowadzenie kwoty ubezpieczenia 5000 i ustawienie waluty PLN rozwiązuje problem. Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe i droga na skróty! Problem leży po stronie InPost. Nie będziemy mogli go rozwiązać dopóki nie ustalimy z InPost co uległo zmianie w API. Pracujemy nad tym - będziemy informować na bieżąco jak coś ustalimy.

Uwaga! Za stroną InPost:

UBEZPIECZENIE PRZESYŁKI DO 5 000 ZŁ koszt: 1,85 zł

Nie wiem jak wygląda Państwa umowa, ale proszę się upewnić, że ustawienie takiego ubezpieczenia nie spowoduje naliczania dodatkowych opłat. Nie wiemy też jak ma się to do przesyłek SMART.

Poinformujemy Państwa jak problem zostanie rozwiązany.

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
W tym miejscu będziemy informować Państwa o wszystkich naszych działaniach. Od rana odebraliśmy kilkadziesiąt telefonów i maili, a szczyt dopiero się zbliża. Jeśli skupimy się na odpowiadaniu każdemu z osobna, nie uda nam się rozwiązać problemu.

Bardzo prosimy o cierpliwość - nie mamy wpływu na zmiany w API firm zewnętrznych, zwłaszcza, jeśli nas o nich nie informują.

Zapraszamy do śledzenia tego wątku!

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Odpowiadając na pytania z maili:
1) Ustawienie innej kwoty, niż 5000 nie pomaga.
2) Nie wiemy czy i jakie zostaną naliczone opłaty - to wynika z Państwa umów z InPost.

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Uwaga. Właśnie dostałem informację od jednego z klientów, że pomimo błędu zwracanego przez API, etykiety są tworzone!
Z lepszych wieści: mamy pomysł, kodujemy, testujemy.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1815
Spróbowaliśmy wdrożyć obejście tego problemu i zignorować ubezpieczenie zwracane przez serwery InPost.
Nie jest to docelowe rozwiązanie, bo będzie trzeba do tego wrócić jak otrzymamy odpowiedź od InPostu.

Najnowsza wersja programu: http://www.lcsoft.pl/pp

Jako, że wersja ta powstała "pod presją", to zalecamy wdrożyć tym razem przynajmniej podstawowe kroki zabezpieczające przed dalszymi problemami:
1. Skopiować plik bazy danych (ścieżkę można sprawdzić w ADMINISTRACJA -> OGÓLNE -> KON. POŁĄCZENIA
2. Skopiować ustawienia programu z lokalizacji: C:\ProgramData\LCSoft\ProstaPaczka\USTAWIENIA

Będziecie aktualizować z różnych wersji więc lepiej zawsze się zabezpieczyć :)

importbezgranic

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 18
Witam,

Ustawienie kwoty na paczkomatach z których miałem błąd pomogło na chwile obecną...

danielpabijan

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
Potwierdzam, najnowsza wersja wyeliminowała problem.

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322

Tomek

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 322
Właśnie przed chwilą dostaliśmy info od InPost, że problem został również rozwiązany po ich stronie.
Miłego!