Autor Wątek: inpost shipx - czemu tak wolno?  (Przeczytany 865 razy)

PrimaVerde

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
Zmieniliśmy w firmie zakładkę z PACZKOMATY / ALLEGRO INPOST na SHIPX.
Teraz etykiety do paczkomatów tworzą się bardzo wolno. Można to jakoś przyśpieszyć?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1229
InPost robiąc api ShipX zdecydował się na asynchroniczną metodę.
1. Klient puszcza żądanie aby utworzyć etykietę
2. Klient robi sobie coś innego
3. InPost ShipX jak zrobi etykietę to powiadamia klienta o utworzenie etykiety
4. Klient przesyła żądanie o pobranie etykiety
5. InPost ShipX zwraca wygenerowaną etykietę.

W naszej ocenie nie jest to dobry pomysł, bo jak ktoś trzyma zamówienie w rękach to chce etykietę od razu a nie czekać aż serwer InPostu będzie miał wolną chwilę aby taką etykietę przygotować :)

ProstaPaczka jest rozwiązaniem desktopowym i serwer inpostu nie ma jak jej powiadomić. Dlatego też to PP2 sprawdza co chwilę czy jest już etykieta.

W module ustawieniach konta dostępowego do InPost ShipX dodaliśmy parametry, które pozwalają sterować częstotliwością odpytywania serwera InPostu:

1. Proszę wejść w zakładkę INPOST SHIPX
2. Kliknąć w ikonę zębatki i wybrać przycisk KONTA
3. Na liście po lewej stronie zaznaczyć konto dostępowe do api InPost ShipX
4. Zmienić ustawienia dotyczące częstotliwości odpytywania serwera InPostu:
- liczba sprawdzeń: 20
- Czas między sprawdzeniami: 1s
5. Zapisać ustawienia konta

Teraz powinno szybciej tworzyć etykiety.


Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1229
W wątku InPost ShipX - serwer nie przygotował etykiety w wyznaczonym czasie można zapoznać się z przykładowymi komunikatami, które pojawiają się w przypadku jak PP2 nie doczeka się na utworzenie etykiety przez InPost ShipX.