Autor Wątek: Skąd wziąć ustawienia serwera do powiadomień?  (Przeczytany 686 razy)

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
(na podstawie zgłoszenia)
Przy konfiguracji powiadomień e-mail są pola do wpisania danych serwera.
Co tam należy wpisać i skąd takie ustawienia wziąć?

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Powiadomienia w ProstejPaczce wysyłane są z serwera pocztowego klienta.
Aby e-mail był wysłany muszą być podane dane dostępowe do skrzynki pocztowej z której ma korzystać program.

Dane dotyczące konfiguracji serwera pocztowego są udostępniane zwykle na stronach firmy świadczącej usługi hostingowe (zazwyczaj tam gdzie wykupiona jest domena).
Najlepiej aby ustawiał te parametry administrator poczty zatrudniony w firmie (albo inny pracownik zajmujący się informatyką).

- E-mail nadawcy - adres e-mail konta z którego mają być wysyłane wiadomości
- Użytkownik - użytkownik konta pocztowego (zazwyczaj adres e-mail taki sam jak e-mail nadawcy)
- Hasło - hasło użytkownika (takie samo jak wpisuje się np. przy logowaniu przez stronę internetową lub w programie pocztowym)
- Serwer SMTP - serwer poczty wychodzącej (zwykle udostępniany przez firmę świadczącą hosting)
- Port SMTP - port na którym należy wysyłać wiadomości e-mail (zwykle udostępniany przez firmę świadczącą hosting)
- SSL/TLS i SSL - ustawienia szyfrowania komunikacji. Ustawienie tych parametrów zależne jest od wymogów firmy świadczącej hosting.
- Timeout - czas oczekiwania przez program na odpowiedź serwera poczty przy wysyłaniu e-maila.

Po wpisaniu danych dostępowych najlepiej jest używać funkcji testowania (przycisk "WYŚLIJ (wiadomość)").
Jak wiadomość zostanie poprawnie wysłana to wyświetli się komunikat z potwierdzeniem a na skrzynkę określoną jako E-mail nadawcy powinna przyjść wiadomość mailowa.

Piotr

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1223
Przy wysyłaniu powiadomień e-mail dobrze jest przygotować oddzielną skrzynkę pocztową z której będą one wysyłane, np.: powiadomienia@twoja-firma.pl.
W ustawieniach powiadomienia można później wstawić ten adres w UDW i w razie problemów mieć podgląd w wiadomości które były wysłane przez program.